1

Onderwerp: taart nattig

gisteren weer een proeftaart gemaakt en die in een taartdoos gedaan van plastic (zo'n ronde met een opzet deksel) en die bewaard in de koelkast. een paar uur later was de taart nattig komt het omdat er een randje botercreme op lag want ik had met een kwastje ook geschilderd op de taart en dat was ook nog niet droog. dus daarna de doos buiten de koelkast gezet maar dan ging hij zweten. hoe los ik dit op

2

Re: taart nattig

Ik denk dat de enige oplossing is blij zijn dat het weer nu gaat veranderen. ;)
Alles gaat glimmen en mijn fondant werd zodra het erop zat plakkerig. Zelfs mijn icing randje leek te zweten. Het is wel frustrerend als het niet wordt wat je verwacht. :( Maar ja, het blijft toch wel lekker, ook met glanzende en plakkerige onderdelen. :)

3

Re: taart nattig

maar moet ik hem nu wel of niet in de koelkast bewaren want 5 augustus is het zover

4 Laatst bewerkt door wendy (30-07-2006 10:30)

Re: taart nattig

Ik zou het wel doen, ik heb dan toch liever dat het wat glimt dan dat het bederft. Zet eventueel je koelkast een standje lager.
In een kartonnen taart doos kan mischien wel beter zijn. ik vind het in die plastic dozen wel erg gaan zweten.

Het weer veranderd nu wel dus ik denk dat dat al zal schelen. Ik had het vrijdag voor het eerst dat het zo erg ging glimmen. Vorige week was het ook heel heet maar met mijn nijntje taart had ik nergens last van. De hoge luchtvochtigheid van dit moment werkt ook niet erg mee denk ik.
5 augustus gaat het vast veel beter. (hoop ik echt voor je.)

5

Re: taart nattig

bedankt en ja ik heb al 2 dozen klaar staan .ben wel bij dat ik 2 oefentaarten heb gemaakt want je leert er zoveel van

6

Re: taart nattig

ik had hier onlangs nog het super idee gelezen van er klontjes suiker bij te leggen of stukjes keukenrol, om het vocht te absorberen.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

Re: taart nattig

Ik heb ook gemerkt dat je taart v

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

8

Re: taart nattig

ook bedankt voor de tip

9

Re: taart nattig

Hallo Jolanda,

Ik zou hem ook zeker in de koelkast bewaren dan, afhankelijk van het weer dus. In de koelkast is hij goed houdbaar, buiten de koelkast kan het wel, maar ik zou dat niet langer als een dag, hooguit 2 dagen doen. Mits het dus een beetje koel is waar je hem neerzet. Ik zet taarten overigens zonder doos in de koelkast, in een koelkast waar verder of niets, of alleen pakken frisdrank en bijv. bierflesjes enzo in liggen. Dus zonder andere levensmiddelen met geurtjes oid. Ik zet de koelkast ook altijd op 1 als er een taart ingaat, zodra de taart is aangesneden mag hij dan op 3 om het bier koud te krijgen ;)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat