1

Onderwerp: pokdalige icing

Wat me nu weer overkomt,

Ik had icingfiguurtjes gespoten, alles prima hoor

en die liggen nu al 3 dagen te drogen,
maar nu komt het,

vanochtend zag ik in ieder figuurtje heel veel kleine gaatjes,
beetje pokdalig dus

Hebben jullie dit ook wel eens gehad en weet iemand hoe dat komt?
Het warme weer misschien

Zou er ook een oplossing voor zijn?

Ik denk dat ik geen keus heb en maar opnieuw ga proberen

Groetjes,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

2

Re: pokdalige icing

Hoi Ikkie

Ik heb het heel vaak gehad en vindt daarom runouts niet een van de gemakkelijkste dingen om te doen.
Waarschijnlijk heb je teveel lucht in je icing mengsel gehad. Dat kan komen omdat je misschien het iets sneller gemixed hebt dan normaal of je hebt het te snel na het mixen gebruikt. Je kunt het verhelpen door je icing op een plankje te laten vloeien en het dan met een paletmesje uitte paddlen. Je gaat met de platte kant van het mesje over de icing en drukt daarmee de luchtbubbels weg. Daarna doe je het voorzichtig in je spuitzakje.
Gebruik je een spuitmondje, of knip je een stukje van je spuitzakje? Het kan ook zijn dat het gaatje te groot is en dan kan er ook lucht bij komen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
En ja sorry the enigste manier om het te verhelpen als het al gebeurt is is opnieuw beginnen.:-(
groetjes Francisca

3

Re: pokdalige icing

Het kan ook zijn dat je iets te veel water in je icing had. Dan krijg je daar een kuiltje, omdat het bij verdampen iets inzakt...

Ik mix trouwens alleen de hele dikke icing en dan roer ik later het water er met een lepeltje door.

Groetjes Evelien

4

Re: pokdalige icing

H

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: pokdalige icing

bedankt voor jullie antwoord

Door de warmte en een computercrisis nog niet opnieuw geprobeerd

@ Franky: het was idd wel erg luchtig maar was ook de eerste keer dat ik zelfs dacht hm wat lekker. Echt schuim zoals in de negerzoenen.

Ik gebruik altijd een spuitmondje want het lukt me nog steeds niet een cornetje te vouwen, idee voor een workshop op de meeting :)

@ Evelien, ik maak ook altijd de stevige versie en doe in een ander bakje het water en de kleurstof erbij.

@ He Inge wel een leuk idee zo'n dubbelzijdig gekleurd vlindertje, ga ik ook eens proberen maar dan bewust.

En veel werk , ja ik was al blij dat ik zo'n 100 stuks gemaakt had, tegelijk.
Voortaan maak ik kleinere porties

Groetjes,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

6

Re: pokdalige icing

Ja, dat is een goede!! Wil een goede cornetjes vouwer hier alsjeblieft eens een keer voordoen hoe dat gaat. Mij lukt het ook niet echt hoor! Ik gebruik overigens altijd puntzakken (die van de snoep) trouwens, wegwerp, ideaal!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: pokdalige icing

Hihi, Inge, ik neem wel een zooitje driehoeken bakpapier mee naar de m&g.
En die puntzakken vind ik ook super maar gebruik ze vaker voor de botercreme. Bij icing bulkt er nogal eens een bult uit aan de zijkant. :) Gebruik nu maar twee zakken. Zijn die andere zakken trouwens steviger?

8

Re: pokdalige icing

ik heb het cornetjesvouwen geleerd vanuit het boek van peggy porschen en dat gaat prima!
zo'n snoepzakken is natuurlijk ook een geweldig idee. je hebt bij makro ook van die papieren frietzakjes, misschien gaat dat ook goed?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010