1

Onderwerp: Vloeibare fondant

Waar wordt het vooral voor gebruikt? (Heb het gezien bij de geboorte cupcakes van wendy, was PRACHTIG! )
Kan je dat ook zelf maken?
En natuurlijk hoe? :D

2

Re: Vloeibare fondant

Het is net zoiets als de glac

3

Evelien schreef:

Het is net zoiets als de glac

4

Ik heb ook vloeibaar fondant staan.
ingredienten:
saccharose,glucosestroop,water,emulgatorE471

Uh zie ook net dat die  van mij houdbaar is tot 04-07-06 dat wordt dus weggooien die restjes

cateren is ook gebakjes maken :)

5

Ikkie schreef:

Ik heb ook vloeibaar fondant staan.
ingredienten:
saccharose,glucosestroop,water,emulgatorE471

Uh zie ook net dat die  van mij houdbaar is tot 04-07-06 dat wordt dus weggooien die restjes

Vanwaar heb jij die gekocht?

6

Ik heb de mijne bij de molen van de 3 kleur in rotterdam gekocht

cateren is ook gebakjes maken :)

7

mmmm glace koeken daar ben ik dol op. Gebruik je de vloeibare fondant vooral voor op cupcakes of zeg ik weer iets stoms??? En hoe heet dat in zo'n emmer (vloeibare fondant, duuh ;)) want je hebt dus icing die hard wordt (om te spuiten), icing die zacht wordt (ook spuiten?) en dit spul???? Dit heet nou 'door de ingredienten de taart niet meer zien' toch?

Mijn website: Presentaart

8

Iemand met adressen in Amsterdam waar ik de vloeibare fondant kan kopen?
Zoek ook een adres in Amsterdam waar ik eiwitpoeder kan kopen..Iemand enige idee?

9

Woon ook in Amsterdam en heb al wel eens op het forum gevraagd waar mensen hun ingredienten vandaan halen in onze omgeving. Ik vrees dat je er toch voor bij de webshop moet zijn .....

10

als je bakkers opbelt: sommige hebben ook het een en ander te koop (ook rolfondant). Bel dan vooral banketbakkers, die hebben het soms wel. Meestal moet je wel een dag vantevoren bestellen

11

En als je iemant kent met een pasje van de sligro/ven. Daar verkopen ze het ook.
En het smaakt ook echt naar roze koek, mmmmm. :)

12

ja die ken ik met zo'n pasje!!! :)
alleen baby's niet welkom :(
nou dan wordt dat snuffelen zonder sem dan maar een keer!

13

mascha schreef:

als je bakkers opbelt: sommige hebben ook het een en ander te koop (ook rolfondant). Bel dan vooral banketbakkers, die hebben het soms wel. Meestal moet je wel een dag vantevoren bestellen

Ga het morgen nog eens proberen met nadruk bij de BANKETbakkers.

14

wendy schreef:

En als je iemant kent met een pasje van de sligro/ven. Daar verkopen ze het ook.
En het smaakt ook echt naar roze koek, mmmmm. :)

Jammer joh, ken niemand met zo een pasje.

Nooooooouuu zeg!Nu heb ik zo een giga trek in roze koeken..Hmm!

15

kan je die vloeibare fondant dan ook bij de makro kopen (a'dam)??? Ik vond dat ze er weinig hadden, behalve suikerbakkerspoeder (meteen 5 kg, gaat nog snel op ook). Ik kan ook altijd een pasje van de Hanos lenen, die hebben wel veel vond ik, erg lekker rondsnuffelen dus daar zullen ze het wel hebben denk ik? Ik zag ook Icingmix maar dat was 10 euro voor een kilo!
Of misschien de hocras in bussum? Daar kan ik ook wel een pasje van lenen.

16 Laatst bewerkt door Evelien (30-07-2006 21:31)

@Mascha

Hocras heeft vloeibare fondant in 1kg emmertjes (Bakkers Maatje). Het ligt tegenover de kassa, achter de bakker. :D Ook hebben ze marsepein per 250g in 1:2 (Kletersteeg), dat ligt bij de bakker. Verder hebben ze er de kleinste maat vinyl handschoenen (boven). (Ik heb kleine handjes en de kleinste maat bij de Sligro was nog te groot, maar deze pas ik wel....) En de mousses zijn trouwens ook erg lekker, maar niet zo heel erg stevig, dus meer iets voor de winter. ;)
Hanos heeft het grootste pattisserie assortiment dat ik toe nu toe bij een horeca groothandel ben tegengekomen, maar die is dan ook wel weer ietsje duurder. (Maar als je de reiskosten gaat verrekenen, heb je dat er misschien ook wel weer uit.)

Groetjes Evelien

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Vloeibare fondant