1 Laatst bewerkt door Mandy (24-07-2006 19:17)

Onderwerp: Verse aardebeien als vulling (netals mandarijntjes?)

Hoi,

ik ga voor iemand een taart maken die dol is op aardbeien (en deze dus ook in de vulling wil hebben). Als ik mandarijnjes (uit blik) gebruik dan leg ik deze altijd direct op mijn onderste biscuitlaag neer en doe er dan de volgende biscuitlaag op (soms smeer ik eerst nog botercreme op).

Wat zouden jullie doen met verse aardbeien? Deze verwerken in zwitserse room/slagroom etc.? Of vers (of uit blik) net als de mandarijntjs zo op de taart leggen.

Ik hoor graag jullie reacties/ervaringen.

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

2

Re: Verse aardebeien als vulling (netals mandarijntjes?)

Ik heb de aardbeitjes een keer door de zwitserse room gemengd. Was erg lekker!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

3

Re: Verse aardebeien als vulling (netals mandarijntjes?)

Ik vind dat aardbeien heel goed samen gaan met slagroom hoor. Ik gebruik het zelf ook vaak als vulling en iedereen vindt het heel lekker. ;)

4

Re: Verse aardebeien als vulling (netals mandarijntjes?)

Ik heb verse aarbeien door de mascar[pone met aardbeienjam gedaan....superrrrrrr lekker in combinatie met marsepein !

Groetjes NIcole

5

Re: Verse aardebeien als vulling (netals mandarijntjes?)

zwitserse room??? Is dat net zoiets als banketbakkersroom???

Ik heb een keer de aardbeien in plakjes gesneden en die verspreid over de onderste laag biscuit. Toen banketbakkersroom eroverheen gedaan en dat was heeeeel lekker :D

Mijn website: Presentaart

6

Re: Verse aardebeien als vulling (netals mandarijntjes?)

Zwitserse room is een mengsel van banketbakkersroom met geklopte slagroom (verhouding 2:1 dacht ik)

7

Re: Verse aardebeien als vulling (netals mandarijntjes?)

Hoi Mascha,

Zwitserse room is een mengsel van banketbakkersroom en slagroom. Ik kreeg het recept hier ooit van Inge:

200 ml. gemaakte banketbakkersroom en 125 ml. geklopte gezoete slagroom. Deze hoeveelheid is goed voor een taart van ca. 26 cm voor 2 dunnere lagen of 1 hele dikke. De banketbakkersroom en slagroom door elkaar spatelen, evt. aardbeienstukjes (hmmmm!) erdoor en klaar is je supervulling.

Hij is erg lekker, ik ga 'm zondag ook maken voor mijn eigen verjaardagstaartje, mmmmm...

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops