1

Onderwerp: taarten te zoet

Hoi,

ik ben een beginneling, heb nu 3 taarten gemaakt en ik vind het erg leuk om te doen. Maar ik vind vooral de vormgeving leuk, de smaak vind ik minder, eigenlijk veel te zoet. Tot nu toe heb ik biscuitdeeg gebruikt, met 2x een vulling van botercreme en de laatste keer 4-vruchten-jam. Dat laatste was beter, maar ik krijg mijn fondant niet dun genoeg. Hij blijft 2x de dikte van een euro en ik ben niet weg van de smaak van fondant. Ik heb marsepein in huis, maar nog niet gebruikt. Is dat minder zoet? Kan ik dat dunner rollen? Hebben jullie andere tips om de taart minder zoet te krijgen?

groetjes,
gina

2

Re: taarten te zoet

Marsepein is idd minder zoet door de toevoeging van amandelen. Je kan ook kiezen voor een andere vulling bijv. met mascarpone en aardbeienjam (zie ingezonden recepten).
En een chocoladebescuit (kapsel) maakt de taart ook minder zoet.

Er staan wel nog meer tips hier op de site volgens mij, moet je even met de 'zoekmachine' werken en zoeken onder vullingen.

succes!

Groetjes | Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

3

Re: taarten te zoet

Ik heb ook steeds moeite met de zoetheid...
Heb onlangs Marcarpone met aardbeienjam en verse aarbeien al villing gebruikt en dat vond ik wel heel lekker...zeker in combinatie met de marsepein.

Marcarpone moet wel koel staan das weer wat lastig met dit weer maar ik ga het zeker vaker gebruiken.
Lekker en makkelijk...wat wil je nog meer ?
Groetjes Nicole

4

Re: taarten te zoet

Heej Gina, even uit nieuwsgierigheid... Waar woon je? Ik was laatst op een house-warming waar de buren het hadden over iemand die ook zo'n leuke draak had gemaakt....

En de vreselijk zoete smaak was in het begin ook mijn grote probleem. Ik ben om te beginnen afgestapt van de botercr

5 Laatst bewerkt door broodjelol (18-07-2006 16:29)

Re: taarten te zoet

iedereen bedankt voor alle tips! ik heb dit weekend weer een gelegenheid om taart te maken en dan ga ik enkele tips uitproberen.

@evelien: ik woon in Roosendaal, NB. Dat zou wel heel toevallig zijn, maar ik heb al vaker gemerkt dat de wereld kleiner is dan je denkt :)

groetjes,
gina

6

Re: taarten te zoet

h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

Re: taarten te zoet

Ik woon ook in Brabant in de buurt van Eindhoven, maar dat terzijde..

Ik had ook veel moeite met de zoetheid en vooral mijn familie ook dus gevuld met slagroom die amper gezoet is en aardbeienlimoenjam, mensen vonden hem echt heerlijk ;)

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

8

Re: taarten te zoet

Nou Gina, ik woon heeeel dicht bij jou! Nl. in Hoogerheide (woensdrecht)....
Inderdaad... de wereld is vaak kleiner dan je denkt.

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

9

Re: taarten te zoet

Nee, dan was jij het toch niet... Ik kom uit Blaricum.

Groetjes Evelien

10

Re: taarten te zoet

nou als ik het zo zie, wonen er toch behoorlijk wat baksters onder de rivieren.

@Patricia: hoogerheide is inderdaad bijna om de hoek :)

@miriam: ik heb al gezocht naar aardbeienlimoenjam, maar bnog niet gevonden

ik ga voor de volgende taart voor een vulling van mascarpone met aarbeienjam (misschien nog wat aardbeitjes erin, hmmmmmm)

groetjes,
gina

11

Re: taarten te zoet

Ik heb dit weekend ananasjam gebruikt (foto volgt nog ;) ) En die was lekker!!!!!!!! (En helemaal niet zoet)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Re: taarten te zoet

@gina Ik zal nog eens ind e supermarkt kijken hoe het nu precies heette. Ik had het bij de Jumbo gehaald, maar weet natuurlijk niet of je een jumbo in de buurt hebt. In het noorden heb je de Poiesz die is van dezelfde geloof ik en heeft ook vaak dezelfde producten dus misschien heeft die het ook wel..

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)