1

Onderwerp: marsepein/fondant SNIJTIP!

Hallo medecreëersters!

Ik heb vandaag iets "uitgevonden" tijdens het marsepein afsnijden rondom de taart. Ik heb zo'n prachtig, maar ook duur, tooltje gekocht hiervoor, dat is een soort pizzasnijder in het heel klein. Heel fijn ding, maar vandaag was ik hem kwijt :-( en in moest toch mijn taart aan de onderkant van wat overtollig materiaal ontdoen. Toen viel mijn oog op zo'n "mesje" dat je bij de klei krijgt (bij play doh enzo, zo'n plastic ding) en dat snijdt toch super!! En volgens mij zijn die dingetjes spotgoedkoop en voor diegenen die kinderen hebben, klei kopen (kids blij) en meteen dat mesje achterover drukken ;-). OOk practisch uit de kleirubriek zijn de malletjes die erbij zitten maar zeker ook zo'n ding met gaatjes waar je heel makkelijk "anemonen" bij Nemo mee maakt of prachtig haar, dat je kunt vlechten zelfs!

Hopenlijk heb ik iemand blij gemaakt met mijn tip! Ik noem hem "TIP VAN DE DAG!" ;-);-)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

2

Re: marsepein/fondant SNIJTIP!

Je wilt het niet weten, maar ik heb vorige week zo'n handig apparaatje waar je haren van klei mee kunt maken weggegooid! Effe niet bij stilgestaan dat het daarvoor wel makkelijk was... Maar nu gebruik ik een (erg schone) knoflookpers en als het heel fijn moet zijn, duw ik het door de zeef. Dat gaat wel lastig, maar lukt ook wel.

3

Re: marsepein/fondant SNIJTIP!

Heeee Inge...dat is zeker een goede tip !
Ik heb ook het kleine wieltje uit de webshop en dat werkt )zeker bij de puzzelplaten' super.
Maar ik ga ook de spullen uit de kleiset van Dominique gebruiken...

Ik heb tot nu toe voor gras ed ook de knoflookpers gebruikt...krijg je best leuke plukjes van maar is voor haar minder geschikt denk ik

Groetjes Nicole

4

Re: marsepein/fondant SNIJTIP!

ja bij de pipoos is ook zo'n ding te koop wij hebben nog geen play doh dus toch maar zo'n mini pizza snijdertje gekocht!
bestelling is ook net weg :D

5

Re: marsepein/fondant SNIJTIP!

Hoi,

ik heb laatst bij de Trekpleister een 199-delige "Reuze plezier doos gekocht". Daarin zaten heel veel klei-dingen die ik goed kon gebruiken. Mijn dochtertje was dol blij met de krijtjes, potloden, klei etc. Dus inderdaad zij blij en ik blij.

Later bij de Toys 'R Us nog een setj gezien met grote uitsteek cijfers voor klei, dus ook hier weer: klei voor mijn dochter en de rest voor mij.

Beide waren helemaal niet zo duur: € 6,99 voor de doos van de Trekpleister en € 3,99 voor de doos van Toys 'R Us.

Misschien ook handige voor jullie om te weten dacht ik zo.

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

6

Re: marsepein/fondant SNIJTIP!

Hihi...die trekpleister-doos (ook bij Kruidvat te koop overigens) heb ik hier ook staan ;-)
Ga het snel eens proberen !

Nicole

7

Re: marsepein/fondant SNIJTIP!

Ja, die doos van 6.99 had ik ook gescoord bij de Kruidvat. Op de doos stond nl. het begeerde spuitje (voor haren etc) waar Inge het over had, maar in de doos zat dus een andere :( , met 3 grote gaten. Dus wel balen, maar die met de 3 gaten is weer erg handig voor kabels onder aan je taart. En er zaten inderdaad nog wel meer handige dingetjes in ;)  Dus nu ben ik nog steeds op jacht naar dat andere spuitje met die kleinere gaatjes..
Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

8

Re: marsepein/fondant SNIJTIP!

Hahaha, wat grappig dat mijn tip van oktober 2004 nu aangehaald wordt ;-)

De kleidoos heb ik inderdaad ook gezien, ik heb ooit zo'n doos gehaald bij de action en meteen het haren spuitertje geconfisceerd :D

Sindsdien hebben we in de webshop, die bestond toen nl. nog niet, in 2004 :D, ook een handig tooltje erbij, de knife/scriber, daar snij ik nu altijd de randjes mee weg, voor ronde delen van plaatjes e.d. gebruik ik zelf altijd de "cutting wheels". Deze zijn toch wel scherper dan de klei mesjes..... maar als alternatief is het natuurlijk prima om die te gebruiken, vooral in het begin van je "carriëre" ;)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat