1

Onderwerp: grote "margriet" bloem

ik heb zo'n grote uitsteker gekocht  voor een margrietachtige bloem, er staat bij dat je bloemenpasta moet gebruiken, wat is dat? Kan dit ook gewoon met fondant of marsepein (misschien iets verstevigd met van dat poeder, ben de naam even kwijt)

2

Re: grote "margriet" bloem

Ik weet ook niet wat bloemenpasta is, maar ik gebruik voor de margrietuitsteker altijd fondant met tragantgom er door en dat werkt uitstekend !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

Re: grote "margriet" bloem

Hoi Wietske,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik had ook al gezien dat jij ook zo'n mooie bloem hebt gemaakt. Ook op die foto bij al je berichtjes. Ik ga het proberen met fondant en tragantgom.(ik heb het al, maar was de naam kwijt).

Groetjes,
Nardy

4

Re: grote "margriet" bloem

bloemenpasta heet flowerpaste en bij de recepten kun je de recepten vinden

cateren is ook gebakjes maken :)

5

Re: grote "margriet" bloem

Maar wat is dat dan precies, is het net zoiets als fondant ???

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

6

Re: grote "margriet" bloem

Het is hetzelfde als fondant, maar met een toevoeging zoals bv. tragantgom, waardoor het stugger is. Dit heb ik op meerdere engelse sites gelezen.

Groetjes Evelien

7

Re: grote "margriet" bloem

ik heb me ook die grote margriet uitsteker aangeschaft, hier geen rolfondant en van bloemenpasta ook nog nooit gehoord dus ga het proberen met marsepein en tragant, zou dat ook lukken?

en omdat marsepein niet mooi wit is, heb ik ook nog witte voedingskleurstof gekocht, krijgt die de marsepein mooit wit?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Re: grote "margriet" bloem

flowerpaste is meer elastisch waardoor je het heel dun uitkunt rollen!

groetjes francisca

9

Re: grote "margriet" bloem

Als je je marsepein goed hard wilt krijgen (heb ik nog nooit geprobeerd hoor!) kun je er ook heel dun aan de buitenkant eiwit op smeren. Dit is een truc die ik van een ex-bakker heb gehoord.

Groetjes Evelien

10

Re: grote "margriet" bloem

Het lukt ook met marsepein hoor, maar wel verstevigen met tragantgom en even een uurtje ofzo laten rusten (minimaal, langer mag ook).

Als je de uitsteker erop zet, inderdaad goed dun uitrollen, kun je de steker heen en weer bewegen over je werkblad om alle restjes goed los te krijgen. Ik til hem daarna altijd op en strijk hem aan de onderkant meteen mooi recht, dan heb je geen kartels. Dan weer omdraaien, knop indrukken voor een mooie print in je bloem :D en dan eruit drukken. Als hij er niet meteen uitvalt, voorzichtig een paar blaadjes bij de punt loswippen en de rest volgt vanzelf. Met marsepein moet je het missschien wel langer laten drogen als je hem met de randjes omhoog wilt laten staan, een platte bloem kan wel prima zonder drogen.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat