1

Onderwerp: Een paar vraagjes nog

Zoals jullie misschien al hebben gelezen ben ik nieuw hier en heb ik door deze site het repertiore van mijn hobby (bakken) uitgebreid met taarten. Ik heb hier een beetje zitten lezen en aan de hand van de topics hier (en de foto's van de taarten en cake-jes van diverse mensen) heb ik een paar vragen waarvan ik de antwoorden niet echt kan vinden:

- Wat bedoelen jullie met 'HET boek'?

- Spuiten jullie al die mooie vlinders op met icing, of heb ik dat verkeerd begrepen? En staat de uitleg van hoe dat moet dan ook in 'HET boek'?

- Wat zijn cornertjes? Gebruiken jullie die om de vleugels van de vlindertjes omhoog te laten steken ofzo?

- Hoe komen de vormen van jullie vlinders zo mooi? Tekenen jullie ze eerst uit op bakpapier o.i.d.?

Zoals jullie begrijpen ben ik

2

Re: Een paar vraagjes nog

Hai Annibal,

'Het boek", is het boek hoe versier ik een lekker koekje. van Peggy porchen.
Daar staan veel leuke dingen in waaronder de vlinders.(ook de vormen dus)
Het boek is maar 15 eur ofzo dus erg leuk te doen. :)

Als je niet wilt wachten met het maken van vlinders dan stuur je me maar een mailtje, dan stuur ik je het stuk van de vlinders even door. (ik kan zo via het forum geen bijlage meesturen, vandaar.)

En een cornetje is dus een ander woord voor spuitzakje. ;)

3

Re: Een paar vraagjes nog

H

groetekes Kris

4

Re: Een paar vraagjes nog

Zou iemand ze mij misschien ook willen mailen?

5

Re: Een paar vraagjes nog

Als je de vleugels van de vlinders hebt gespoten hoe krijg je ze dan in een "V" vorm? Ik heb wel eens vlinders van fondant gemaakt en deze toen in een vorm gelegd die ik met karton en folie in een V-vorm gevouwen had.

6

Re: Een paar vraagjes nog

Hoi Ciska,
Ja zo kun je de icing vlinderjes ook laten drogen, alleen doe ik dan (ook maar gelezen hier hoor ;-) ) een bakpapiertje op het V-kartonnetje, een lijntje icing erin en de vleugeltjes erin steken en gewoon weer zo laten drogen. Sukses in ieder geval, ik ben nog steeds bezig om mooie vleugels te krijgen... ;-) alleen een enkele redt het tot vlinder :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Re: Een paar vraagjes nog

Hoi Lara,

Bedankt voor je antwoord. Ik moet het nu toch echt een keer gaan proberen, ik heb alles ervoor in huis, maar nog steeds niet geprobeerd.
Ik vindt ze zo leuk om naar te kijken, dus om ze zelf te maken moet dan wel super zijn.

Groetjes Ciska

8

Re: Een paar vraagjes nog

Hardstikke bedankt voor alle antwoorden, ik ben weer helemaal up-to-date ;) Ik heb zojuist ook het boek besteld, want het lijkt me erg leuk ook wat boekjes over garneren tussen de kookboeken te hebben :)

Enneh, Kris: bedankt voor het mailen, ga zo meteen even een beetje prutsen!

9

Re: Een paar vraagjes nog

Voor de vlinders in een V vorm te krijgen, heb ik gewoon enkele stukken van de onderkant van een kartonnen doos genomen.  Genoon de 'vouwen als het ware eraf snijden.  die liggen nu in mijn kast (denk wel dat ik binnenkort enkele nieuwe dozen moet kapot snijden, want de laatste keer vielen ze een beetje te ver open).
Daar dan een stukje aluminiumfolie overvouwen en even lichtjes inwrijven met wat olie. 

Zo is het me altijd al heel goed gelukt

groetekes en succes ermee allemaal

groetekes Kris

10

Re: Een paar vraagjes nog

zou iemand mij ook willen helpen en het stuk van de vlinders door willen sturen (mascha_m@hotmail.com)? Ik wil me binnenkort eens proberen te wagen aan de icing...

Mijn website: Presentaart

11

Re: Een paar vraagjes nog

ik heb ze aan je gemaild.

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

12

Re: Een paar vraagjes nog

ik heb ze ontvangen. Super bedankt!!!

Mijn website: Presentaart