1 Laatst bewerkt door bwtje (16-07-2006 14:00)

Onderwerp: eerste taart in de oven

Jawel mensen mijn allereerste taart staat in de oven!
Ik heb zelf de biscuit mix gemaakt, kon niet wachten op de bestelling hihi die komt volgende week ergens aan...
8 min op stand 5 gemixt en 2 min op stand 1 is dat goed? dus totaal 10 minuutjes!
WOW dat zag er mooi uit :)
Nou en toen bloem zeven met de ......shit geen zeef haha die mag ik dus ook gaan kopen nog..dus nu maar zo erin gedaan ach ja ;)
en omspatelen aaahh daar ging het mooie beslag..
Was nog wel lastig zag er een beetje lobbig uit..moet ik ook nog in de vingers krijgen dus :P
Nou staat ie in de hetenluchtoven in het midden maar meer boven naar mijn idee..
170 graden maar gedaan ipv 180 goed?
En het is in een springvorm van 24cm dus 35 min..en dan eventjes spieken of hij al goed is..
hmm sateprikkers ook nog even op mijn boodschappenlijstje zetten!
Nou ben heel benieuwd..
En dan als hij afgekoeld is kan ik hem in de vriezer bewaren he (zonder vulling)
Want vullen en decoreren doe ik natuurlijk pas als de spulletjes binnen zijn..
En ik ga denk ik ook nog 4 vruchtenjam kopen en dan maak ik de vulling op de dag zelf..
Kan natuurlijk alwel 2 laagjes snijden..
Nou deel 1 van mijn eerste taart hihi

update hij ziet er bruin uit, en zit niet aan de randen vast, fijn die spray zeg!!
Nu afkoelen en zo maar op het rooster zetten en dan de vriezer maar in :)

update 2 hij staat op het rooster en hij is zonder bakpapier erin geweest en echt super vlak aan de bovenkant!! randjes zijn wel een beetje korrelig helpt bakpapier daar dan tegen??
Nou ff afkoelen nog en dan dat ding in de vriezer!!! En snijden doe ik dan ook wel de volgende keer ;)

groetjes!

2 Laatst bewerkt door Annibal (16-07-2006 15:39)

Re: eerste taart in de oven

Klinkt goed, ben benieuwd hoe hij eruit gaat en en hoe hij gaat smaken!!

3

Re: eerste taart in de oven

de eerste klap is een daalder waard...ben benieuwd naar de rest !

Gr Nicole