1

Onderwerp: Marsepein en mmf samen??

Mijn vader is dit weekend jarig en ik maak een klein taartje. De versiering heb ik over het algemeen wel af. Dit is van marsepein. Nu heb ik niet meer genoeg marsepein om het taartje te bekleden. Ja heb het wel, maar alleen nog in het knalroze.. Niet goed dus. Dat heb je ervan als je alles uitsteld.. De versieringen zijn zwart/grijs. Dus wilde ik het taarje wit bekleden. Zou het smaken als ik hem bekleed met mmf en de rest gewoon marsepein laat..? Heb er al een paar uurtjes werk aan gehad (want het wilde niet zoals ik het wilde..), dus eigenlijk wil ik dat marsepein wel gebruiken. Smaakt het?? Hoe kom ik anders voor overmorgen aan marsepein, kan me niks bedenken bij mij..

Hoop maar dat het smaakt?????

Gr Kelly

2

Re: Marsepein en mmf samen??

Hai hai,

Ik gebruik altijd marsepein, fondant en (soms ook mmf) op een taart.
Vind iig de com fondant en marsepein samen erg lekker dus ik kan me niet voorstellen dat het me mmf niet zou smaken.

(ik meng zelfs mijn marsepein en fondant wel eens door elkaar. Dat smaakt ook goed en word marsefond genoemd.)

3

Mag ik even vragen wat MMF is'?

4

MMF= marshmallowfondant. Hele makkelijke fondant die te maken is van marshmallows dus. Op het forum onder ingezonden recepten is het te vinden.

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

5

patricia schreef:

MMF= marshmallowfondant. Hele makkelijke fondant die te maken is van marshmallows dus. Op het forum onder ingezonden recepten is het te vinden.

Groetjes, Patricia

Heel erg bedankt.
Is dit ook net zo zoet als marsepein?

6

Het is zoeter dan marsepein. MMF is marshmallows met (bakkers)poedersuiker. In marsepein zit amandelen, en dus in verhouding minder suiker.
Je kan wel een smaakje toevoegen aan het fondant.

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

7

patricia schreef:

Het is zoeter dan marsepein. MMF is marshmallows met (bakkers)poedersuiker. In marsepein zit amandelen, en dus in verhouding minder suiker.
Je kan wel een smaakje toevoegen aan het fondant.

Groetjes, Patricia

Wederom heel erg bedankt voor je antwoord.

pff, ik vind marsepein al mierzoet!

8

Nooit geprobeerd, maar ik doe door icing altijd wat citroenzuur zodat het minder zoet wordt. Zou dat met fondant ook niet kunnen? Dan wel supergoed doorkneden denk ik.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.