1

Onderwerp: bakvormen, welke soort, maat en merk?

Hoi,

Ik ben pas begonnen en heb zelf de standaard bakvormen: een muffinpan, een ronde springvorm en een siliconenvorm van 24 cm en volgens mij heb ik ook nog in een hoekje een tulband liggen. Plus nog een cakevorm. Welke maten bakvormen gebruiken jullie? Van welk merk? Ik zat stiekem al te denken aan een kleine ronde of vierkante vorm, voor als er bezoek komt of we op bezoek gaan. Wat is makkelijker te bekleden, vierkant of rond? Die 6-hoekige sets uit de webshop is ook wel leuk, maar dan heb ik er gelijk weer zoveel :)

Deze week ga ik planken bijmaken in mijn bakkast, bij de praxis zagen ze die tegenwoordig gratis op maat.

groetjes,
gina

2

Re: bakvormen, welke soort, maat en merk?

Iedereen gebruikt gewoon wat ie heeft en koopt wat ie zelf leuk vindt of veel denkt te gaan gebruiken. Dit is echt iets wat je op eigen inzicht moet doen...
Voor "kleine" taartjes voor ong. 4-6 pers. gebruik ik zelf zo'n "kinder-springvorm" van ong. 16cm doorsnee of een vierkant bakblikje van 16x16cm.

Ik vind zelf de vierkante taartjes makkelijker bekleden, maar voor alle taart geldt: hoe kleiner des te lastiger het is hem mooi strak in de fondant/marsepein te krijgen.

Succes met kiezen!

gr eef

3

Re: bakvormen, welke soort, maat en merk?

H

groetekes Kris

4

Re: bakvormen, welke soort, maat en merk?

Ik ben lang opzoek geweest naar een vierkante vorm, heb er nou (al wel weer een tijdje hoor) eentje van 20x20 cm. Verder heb ik een ronde van 20, eentje van 24 en eentje van 26cm. VAn mijn zus heb ik een keer een klein hartvorm gekregen.
Oh en bij de Blokker heb ik een roestvrijstalen kommenset gekocht waar ik een kleine, een middenmaatje en een grote bolvorm van kan maken.

Wat merken betreft heb ik geen flauw idee, alleen het hartvorm is van tuperware :)
Ooit wil ik nog es een tulbandvorm kopen, maar aan de andere kant: ik heb hem nog nooit echt gemist...

groetjes,
Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: bakvormen, welke soort, maat en merk?

wat is toch die bolvorm waar iedereen het over heeft?

wat moet ik me daar bij voorstellen?

en waarvoor gebruiken jullie het? voor de prinsessentaarten alleen?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Re: bakvormen, welke soort, maat en merk?

Prinsessen zijn makkelijker met een tulband, maar met een bol kan ook, alleen moet je er dan nog een gat in maken. Ik ga mijn bol gebruiken voor een wereldbol. Verder kan je er van alles mee bedenken (gezicht, voetbal, berg, enz.....)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: bakvormen, welke soort, maat en merk?

als er iemand toevallig eens een foto heeft van zo'n bol...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Re: bakvormen, welke soort, maat en merk?

In de webshop is hij te zien...

9 Laatst bewerkt door Cindy (10-07-2006 19:55)

Re: bakvormen, welke soort, maat en merk?

Het kan ook zijn dat je de "bol" van de Blokker bedoelt. Dat is een RVS mengkom. Hierin kan je dus gewoon taart bakken, maar dat wordt dan natuurlijk maar een halve bol! Leuk te gebruiken voor diverse dingen, zoals bv een lieveheersbeestje, zie site van Evelien (de boketor).
Die "bol" van de webshop, dat is een echte bol idd, waar je bijvoorbeeld een voetbal mee kunt maken.

Groetjes! Cindy
Mijn taarten kun je vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EMMHI6AR