1

Onderwerp: marsepein kleuren

Welke huis- tuin- en keukenkleurstoffen kan ik gebruiken om marsepein te kleuren? Of kan dat alleen met een potje??

onverwacht 'moet' ik een klein taartje bakken, maar heb nu nog zo weinig in huis qua kleurstoffen. Alleen groen, roze en oranje. Moet snel meer bestellen, maar daar heb ik nu niks aan...

groetjes Kelly

2

Re: marsepein kleuren

Hoi,

De meeste huis- tuin- en andere keukendingen geven ook een smaakje, dus daar moet je even rekening mee houden.... Het enige dat ik wel eens heb geprobeerd en iig goed werkt is cacao voor bruin. Verder gebruik ik ook nog wel eens vloeibare kleurstoffen (die moeten tenslotte ook een keer op...). Als het erg plakkerig wordt kneed ik er extra poedersuiker door.

gr. eef

3

Re: marsepein kleuren

Ik heb in het begin ook met vloeibare gewerkt en ik moet zeggen dat ik bijna alles heb kunnen maken hoor.  Wat ik nu voor zwart gebruik is nourit (kan je bij de apotheek krijgen).  ben ook wel eens een keertje langs de bakker gegaan.
Als je aanklopt bij een bakker waar je geregeld gaat, denk ik wel dat die een beetje wil verkopen hoor.  Doe dan best wel een potje ofzo mee waar je de kleurstoffen in kan doen, want het enige wat mijn bakker had was zo een aluminium bakje voor kleine cakes in te bakken.  Het is wel thuis geraakt, maar wel heel voorzichtig moeten zijn om niets uit het bakje te laten vallen.

Met de kleurtjes die je hebt, kan je ook altijd beginnen mengen h

groetekes Kris