1

Onderwerp: hoe lang blijft slagroom lekker?

ik heb er niet van kunnen slapen, ik heb mijn taart, om morgen op te eten, gisteren al bekleed met  slagroom, maar vannacht vroeg ik me af, gaat die niet zuur worden??

kan iemand me gerust stellen of zal ik alles in de vuilbak kieperen?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: hoe lang blijft slagroom lekker?

Hoi Catherine,

Als tie in de koelkast staat zal het niet zuur worden hoor! Wel in een doos, dus afgedekt bewaren. Maar echt mooi blijft slagroom nooit vind ik, het zakt zo in! Zelfs met klopfix oid er doorheen vind ik het niet echt wat.
Hopelijk heeft iemand daar een tip voor?

Groetjes! Cindy
Mijn taarten kun je vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EMMHI6AR

3

Re: hoe lang blijft slagroom lekker?

Wat de slagroom betreft heb ik bij toeval een hele goeie ontdekt: verse voorgeklopte slagroom van Friessche vlag (zit dus niet in een spuitbuis, maar een hoge, vierkanten plastic bak en staat in de koeling). Deze is verkrijgbaar bij grotere supermarkten, maar niet bij de Albert Heijn, want die hebben alleen eigen merk en die is niet lekker.

Ik moet er wel bij zeggen dat 'ie niet handig is om op te spuiten want daar is 'ie te nattig voor, maar als vulling is 'ie perfect!

4

Re: hoe lang blijft slagroom lekker?

oeff.

ik had nog een beetje over, zit in een doosje, ik ga er af en toe aan proeven om te zien of die nog niet zuur is. :rolleyes:

de taart staat natuurlijk in de koelkast maar niet afgedekt, heb geen doos zo groot. er is wel marsepein rond.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: hoe lang blijft slagroom lekker?

Hai Hai,
Ik denk dat je wat maak betreft nog net goed zit maar dan moet ie morgen wel op, erg h

6

Re: hoe lang blijft slagroom lekker?

bedankt weeral eens wendy voor de tips en goeie raad. wij zijn hier niet zo'n
botercreme-lovers, vandaar de slagroom (met nutella njam)

mijn vroegere ervaringen met gelatine zijn niet zo goed, maar ga het nu toch nog wel eens proberen.

ik hoop dat hij smaakt, idd, maar hij is zo groot, dat krijgen we morgen nooit op!

groetjes!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

Re: hoe lang blijft slagroom lekker?

Je kan het altijd nog in de vriezer stoppen. :)
Als je taart mooi strak is, (ik gebruik hem op zijn kop) dan kun je ook abricozen gelei gebruiken, Even abricozen jam met een lepel water in de magnatron zodat het weer vloeibaarder word en dan de staafmixer erop zetten, daar je taart mee insmeren en daaroverheen je marsepein.

Heb je de creme au beurre mix van soezie of de webshop al geprobeerd voor de smaak? Ik vond botercreme eerst ook niet lekker maar merkte dat dat vooral kwam modat ik te kort mixte. Als je zeker 10 min mixt smaakt het eigenlijk niet eens meer naar boter. EN botercreme met banket bakkers room is ook erg lekker, mischien voor de smaak eens in kleinere hoeveelheden maken om te proeven. (de recepten staan op de site zelf, colom rechts, daar staat ook de icing bij, onder glazuur.)