1

Onderwerp: eiwit (poeder) perse nodig voor glazuur? (vlinders)

ik heb HET boek gekocht. wat een feest!!
de schrijfster heeft het over eiwit glazuur. is het perse nodig eiwit toe te voegen of kan het ook volgens het recept hier op de site? wat is het verschil? en ik kan nergens eiwitpoeder vinden! ben al bij allemaal bakkers geweest, vanmiddag. ik weet dat ik het hier kan bestellen maar ik wil zo graag aan de slag!
(ik wil de vlinders maken)

(ik ben een beginner!)

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

2

Re: eiwit (poeder) perse nodig voor glazuur? (vlinders)

in belgië ook nergens eiwitpoeder te verkrijgen, ik doe het dus met gewoon eiwit.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

en hoeveel gebruik je dan?

4

ik heb het nog maar 1x gedaan, 3 eiwitten hard geklopt en dan veel (weet niet hoeveel, ik schat een 250 gram?) poedersuiker bijgedaan, ik heb telkens geproefd tot het zoet was. dit gaf eiwitglazuur met een harde consistentie.

leuk boek h

5

Sorry hoor, maar ik gebruik op die hoeveelheid maar 1 eiwit, het moet echt superstijf worden, dan droogt het echt hard op. Bij 3 eiwitten moet je toch wel 750 gram toevoegen hoor. :)

6

alweer een goeie tip wendy! ik moet zeggen, het spuiten ging  niet goed, het drogen ook niet, ik probeer het volgende keer met veel meer suiker, ik vond het zo al erg zoet, en doordat ik nergens de juiste verhoudingen vond, ben ik maar gestopt met suiker toevoegen.

ik zal het voorlopig maar laten om goeie raad aan anderen te geven :rolleyes:

7 Laatst bewerkt door wendy (08-07-2006 17:32)

Geeft niets hoor, ik vind het al vervelend om er dan zo bijdehand overheen te komen. ;) :)
Ik doe trouwens een mespuntje citroenzuur doorheen, scheelt een hoop in zoetheid, als dat een woord is. :)
Pas wel op voor je mixer, het is erg stijf en je mixer kan erop doorbranden.

8

Mag ik misschien vragen hoelang er dan geklopt moet worden...?

Alvast bedankt

9

Ik mix ongeveer 10 minuten op lage snelheid. Dat bevordert de elastischiteit waardoor je icing niet snel breekt. Dan met name de lijntjes terwijl je spuit en is het ook harder/sterker als het droog is. (tip van Inge en hij werkt goed hoor Inge. :) )

Als je mixer erg warm word wel effies wachten.
Ik doe het zelf in een keuken machine en dat gaat prima. (kan ik lekker wat anders doen terwijl hij het werk voor me doet. :) :-)

10

dank voor al jullie tips! wendy, wat vor keukenmachine heb jij? ik heb een magimix, kan ik die eraan wagen? en gebruik ik dan het speciale eierklop ding?
ik heb gisteravond de vlindervleugels gedaan, zijn heel mooi geworden!!