1

Onderwerp: beginner-boodschappenlijstje barbie taart: wat heb ik nog meer nodig?

Ik wil een barbie taart maken en heb het volgende boodschappenlijstje gemaakt voor de webshop. is dit goed zo? wat ben ik nog vergeten?
alvast dank voor de hulp!

1 x mix voor biscuit
1 x mix voor creme au beurre
1 x roze marsepein 500 g
1 x roze marsepein 100 g(totaal 600 g voor de jurk)
1 x witte marsepein 100 g (voor de versiering)
1 x bakvorm wondermold
1 x blossom cutter small
1 x butterfly cutter

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

2

Re: beginner-boodschappenlijstje barbie taart: wat heb ik nog meer nodig?

Ik denk dat je een heel eind op weg bent maar als je je versieringen echt wit wilt hebben kun je beter een onsje fondant nemen, marsepein is toch wat cremer.

Succes h

3

Re: beginner-boodschappenlijstje barbie taart: wat heb ik nog meer nodig?

Ok, dankjewel. Dus fondant is makkelijker te bewerken voor versieringen? Omdat het steviger is?

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

4

Re: beginner-boodschappenlijstje barbie taart: wat heb ik nog meer nodig?

Wat maak jij trouwens een on-ge-lo-fe-lijk mooi taarten. Hoe ben je zo goed geworden?

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

5

Re: beginner-boodschappenlijstje barbie taart: wat heb ik nog meer nodig?

hihi dat is een reactie van vele van ons aan Wendy!!

Met de taarten van haar en van nog een aantal anderen blijf je goede moed houden om door te zetten!!

Succes met je prinsessentaart en wendy bedoelt WITTE versieringen.
Want marsepein is niet echt wit meer gelig.

Ik persoonlijk, ook een beginner, vindt fondant niet zo makkelijk werken..het rekt veel sneller..maar voor wit gebruik ik het wel.

Wel showen die taart hoor!

En ik heb voor mijn prinsessentaart een tulbandvorm gebruikt (grote en een kleine)

groetjes,

Sasja

6

Re: beginner-boodschappenlijstje barbie taart: wat heb ik nog meer nodig?

Hai Pinky,

Bedankt voor het compliment hoor. (sasja ook trouwens :) )
Gewoon veel opsteken hier op het forum van iedereen en heel veel oefenen, en als je het dan ook nog een beetje in je viners hebt zitten dan leer je het vanzelf. :D

Ik vind fondant ook vaak wat lastiger werken dan marsepein moet ik zeggen, ook doordat het zo elastich is, het is dus zeker niet steviger. Je kan het trouwens wel verstevigen met tragant gom (zie webshop) maar dat doe ik vooral bij geboutseerde dingen zoals nijntje.

Als je voor het uitsteken van b.v. bloemetjes een stukje fondant uitrold en effies een paar minuutjes laat "drogen", dan plakt het minder bij het uitsteken. Werkt bij mij super.

7

Re: beginner-boodschappenlijstje barbie taart: wat heb ik nog meer nodig?

Hallo,

Als je fondant of marsepein uitgerold hebt om er iets uit testeken even huishoudfolie erover heen leggen en dan met de folie en al uitsteken heb je ook geen rafelige randjes als je het uit het stekertje zou moeten drukken!!
Succes met de taart en een keer moet de eerste keer zijn.