1

Onderwerp: Fluff

In de supermarkt liep ik tegen een pot marshmallowfluff aan en heb deze eens meegenomen voor de grap (eens kijken wat je er allemaal mee kon) nu vond ik hiervan ook een receptenboekje op het internet en hier stond dus op dat je er fondant mee kon maken. Het klinkt behoorlijk simpel (poedersuiker toevoegen tot het goed kneedbaar is en dan in een bak met een vochtige doek afdekken en 2 - 3 dagen laten staan.
Heeft iemand dit eens gedaan en wat is je ervaring hiermee? (ik zag nl wel dat mensen marshmallows smolten in de magnetron en zo, maar dat is hiervoor dus niet nodig)

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

2

Re: Fluff

Hee klinkt goed!! Dat zou dan nog makkelijker zijn!! (Alleen niet sneller als je het een paar dagen moet laten staan ;) ) En dat fluf-spul is ook errug lekker! Ga eens kijken of ze het hier in de supermarkt nog hebben.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Is dat dat spul wat je in negerzoenen hebt zitten, want dat vind ik zooooo lekker. Heerlijk eerst altijd die negerzoen uitlepelen mjammmm !!!

Maar in welke supermarkt is dat te krijgen, heb het bij ons nog nooit gezien. :(

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Welke supermarkt en wat is het merk ?
Ik heb er ook nog nooit van gehoord...ben wel nieuwsgierig !

5

Deze fluf kun je idd goed gebruiken voor de fondant

Of als vulling in bonbons

Aardbeien en vanillesmaak hebben ze in ieder geval bij de Konmar

Zelf vind ik het toch prettiger werken met de gesmolten marshmellows

Het lijkt of de structuur daarvan toch anders is

groeten,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

6

Heel toevallig heb ik het zelf pas geprobeerd. Bij ons in de supermarkt (Vomar) hebben ze ook de witte en roze variant van fluff. Zelf geef ik toch de voorkeur aan marshmallows...

Groetjes Kelly

7

http://www.marshmallowfluff.com

Hier staan ook recepten bij !!!

8

Daar heb ik inderdaad het recept vandaan.
Ik heb het bij de jan linders gekocht, het ligt hier bij de smeersels voor op brood..

Heb gisteren hun koffiedrankje met fluff gemaakt mijn man en ik hebben er van gesmuld en ook zo een theelepeltje fluff smaakt erg goed (jummels) dus op zich zou het wel lekkere fondant moeten maken misschien, maar ja aangezien ik nog niet zoveel ervaring met taarten en fondant en zo heb (ik had het eerst gehaald van misschien is het wel lekker als vulling, maar dat zal wel errug zoet worden ben ik bang ;) )

9

Hoi Wietske,

Dat is inderdaad het spul. Haha!! Ik eet juist eerst alle chocola e.d. eromheen op en het lekkerste voor het laatst. (oke, wel een beetje kliederen ;) )
Zo'n pot is echt een uitkomst! Ik heb er ooit eens een gehaald en die had ik binnen de kortste keren leeg. (En niet op een broodje!) Toen heb ik het toch maar niet meer gekocht........... ;)

En Nicole, het moet dus bij de broodbeleg staan. Zou de AH het misschien hebben?

Evelien, niets met dit topic te maken, maar ik heb bij onze supermarkt bij de appelstroop gezocht, maar helaas komen ze er niet verder dan perenstroop. En die banananstroop lijkt me nou ook zo lekker!!!!!!!!

Groetjes,
mirjam

10

Ja ze maken reclame ervoor in amerika om over pindakaas heel te smeren, maar ik moet zeggen dat ik die potten dus beter ook niet in huis kan hebben, want ik vind het ook heeeeeerlijk om zo van een lepeltje af te eten ;)

De bananenstroop hadden ze hier wel in de winkel trouwens..

11 Laatst bewerkt door wendy (28-06-2006 16:24)

Ik heb de bananen jam bij de albert hein gekocht, wel mierzoet, zelfs Liam vond het te zoet. :) Maar door de botercreme heen zal het wel beter zijn dan zo.

12 Laatst bewerkt door Evelien (28-06-2006 20:00)

Bananenstroop kocht zelf bij de Boni, maar heb het hier ook al in de andere supermarkten gezien... Misschien nog even verder kijken?

Heb di. trouwens ook nog een pot met chocoladeglazuur meegenomen bij de Edah. Een of ander (pot staat beneden en ik zit op zolder, kids net op bed, dus ben te lui om te gaan kijken...) Amerikaans/Engels merk. Die ga ik van de week ook eens even uittesten.

Die fluff lijkt me ook wel wat voor tussen 2 koekjes en dan nog zo'n laagje glazuur erbij.... :D Zou je er ook mee kunnen spuiten op een cakeje? En dan wat van een of ander strooisel er op? Ik ga het ook maar eens zoeken. (Ik ga zo ook eens op die site neuzen.)

Net maar meteen bij die site wezen kijken en heb het receptenboekje maar meteen uitgeprint. Ziet er goed uit allemaal. Ik zie van de winter wel wat fluff in allerlei sneeuwtaarten verwerkt worden ook...

Groetjes Evelien

13

Kijk maar uit, niet proeven van een lepeltje af want dan zit je een half uur later misselijk met een buik vol fluff achter de computer haha ;)

14

haha..die Evelien...slaat meteen op hol ;-)
Ik kan niet wachten tot de volgende Meet en Greet..wil de gezichten bij al die creatievelingen nu wel eens live zien :D

Nicole

15

Hee jammer, ik krijg steeds een foutmelding als ik het fluffreceptenboek wil openen. Later nog maar eens proberen.
En ik ga morgen ook maar even langs de AH denk ik......... :D

Groetjes,
Mirjam

16

Heej trouwens die fudge (van die experimentele taart van wendy bv. en die beertjes van franky) staat ook bij de recepten!

Groetjes Evelien

17

Vanochtend naar de AH geweest. Ik heb de bananenstroop! (Hele gezonde met calcium en spirulina! ;) Andere zag ik niet. Meteen thuis geproefd natuurlijk en ik vind 'm wel erg lekker!) Fluff hadden ze helaas niet... :( Maar wat ik wel zag en meteen meenam is "stroojers" Ik had het nog niet eerder gezien. Het is een zak met allemaal kleine zakjes erin met allemaal verschillende gekleurde hageltjes en korreltjes en zo. Leuk!! En ideaal voor cupcakes of kindjes die nog wel eens wat willen versieren, enz.

Ik ga nog even kijken bij de recepten wat jij bedoelt Evelien.

Groetjes,
Mirjam

18 Laatst bewerkt door Mirjam5 (30-06-2006 11:42)

Hoi Evelien,

Het enige wat ik aan fudge kan vinden bij de recepten zijn fudge-muffins, maar die hebben niets te maken met de fudge die wij bedoelen hoor. :)

Groetjes,
Mirjam

19

Hoi,

Heb die Fluff bij de Jumbo gezien, daar hebben ze witte en roze. Ga ik ook es proberen. Verjaardag van mn dochter komt eraan..handje mag bijna uit t gips, dus ga weer lekker kliederen
:)