1

Onderwerp: wanneer je taart afmaken met marsepein

hoeveel dagen van te voren kan je je taart afmaken.
ik heb mijn taard al ingevroren en heb hem zondag nodig wanneer kan ik het verder opmaken met marsepein en hoe moet ik het dan tot die tijd bewaren.

angelique B

2

Re: wanneer je taart afmaken met marsepein

Ik ga morgenmiddag/avond de taart afmaken (bekleden en versieren) die ik zaterdagavond wil geven.
Ik wil het met dit warme weer niet langer van te voren doen en doe het bij mijn schoonouders want die hebben een kelderkast die een beetje koel is.

Nicole

3

Re: wanneer je taart afmaken met marsepein

Hoi Angelique,

Je kunt de taart zaterdag al wel klaar maken. De taart moet dan wel al helemaal ondooit zijn. Dus ik zou 'm dan vrijdagnacht laten ontdooien. Zorg dat je de taart koel bewaart met deze temperaturen. Ik leg zelf nu koelelementen onder de taart (ingewikkeld in een theedoek om het vocht op te vangen).

Succes!!!

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

4

Re: wanneer je taart afmaken met marsepein

Een uurtje van te voren uit de vriezer en dan niet in de koelkast en hij is ook ontdooid hoor. (Heb trouwens ook wel eens gelezen dat het juist makkelijk werkt als je een bevroren taart vult.)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: wanneer je taart afmaken met marsepein

Na 1 uur was mijn taart idd ontdooid, maar dan niet in de koelkast. Als je een bevroren taart wilt snijden moet je toch wel een goed mes hebben. Ik probeerde na een half uur de taart te snijden maar de kern was nog keihard - na een uur ging het vlot.

Kristien