1 Laatst bewerkt door Eline (25-06-2006 10:56)

Onderwerp: disneytaart - iemand ideeen?

Over een paar weken ga ik een icing workshop bij Peronne doen. Nou wil het geval dat de daar gemaakte taart een dag later aan mijn ouders wordt gegeven, tegelijk met een paar dagen disneyland Parijs met het hele gezin. Het moet dus een Disneytaart worden... met icing... en alles wat ik kan verzinnen maakt gebruik van de puzzelmethode of boetseren ...

Dus wie kan mij aan icing ideeen helpen voor een Disneytaart?! En ik ben dus een absolute beginner op icing-gebied :)

Groeten, Eline

2

Re: disneytaart - iemand ideeen?

Met icing kan je ook grote figuren spuiten hoor - maar dan moet je het wel van te voren doen. Bij mijn koeientaart heb ik de koe zo gespoten, en dat ging redelijk goed - kwam ook helemaal los zonder breken. Wat je met icing nog meer kan doen zou ik eigenlijk niet weten.
http://img.photobucket.com/albums/v603/kristienhenckaerts/5.jpg

Kristien

3 Laatst bewerkt door Car (25-06-2006 11:54)

Re: disneytaart - iemand ideeen?

Hoi Eline,
Kijk eens bij Cake du Fortin, en dan bij taarten en daarna kindertaarten. Dit is de website van Yvonne Fortin-Godoy, zij maakt veel taarten met icing.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

4

Re: disneytaart - iemand ideeen?

Hoi Eline,

Met de technieken die je op die dag gaat oefenen kun je heel goed een disneyfiguur op de taart spuiten. denk aan mickey of tweety.
Dus dat komt helemaal goed!!!

Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

5

Re: disneytaart - iemand ideeen?

@Kristien: wat een ontzettend leuke koe! Geen idee hoe je dat gedaan hebt, maar dat leert Peronne me wel!
@Car: en wij maar denken dat je op vakantie gaat en spullen aan het inpakken bent. Ondertussen staat dus je pc continu aan, geloof ik ;)
@Peronne: zie je wel, echte leek ben ik dus, mijn ideeen kwamen niet verder dan sterretjes en bloemetjes spuiten. Ben helemaal blij met Mickey!

Groeten, Eline

6

Re: disneytaart - iemand ideeen?

Jammer dat er hier in de buurt zo geen workshops worden gegeven...

Kristien

7

Re: disneytaart - iemand ideeen?

Kristien,

ik heb er

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Re: disneytaart - iemand ideeen?

En waar is dat juist Catherine?
Ik woon al 45 min van Antwerpen vandaan (Hasselt)..
Jammer dat ze in België nog niet zo bekend zijn met dit soort taarten h

9

Re: disneytaart - iemand ideeen?

Ah Disneyland... Ik kom er net van terug (4 dagen). Mickey mouse, Minnie Mouse, Donald Duck, de prinsessen, Pinokkio, Gepetto, Knabbel en Babbel, Nemo, Pocahontas, Winnie the Pooh, knorretje, Teigetje, Peter Pan enz enz. volgens mij kan je met DISNEY echt alle kanten op, groot klein, dik dun.
Ben benieuwd wat het gaat worden...? Succes!

10

Re: disneytaart - iemand ideeen?

kristien,

het heet 'fine things'  en dit is hun website:

http://members.home.nl/efruytier/ambach … arten.html

ik heb ze gevonden via 'www.infotaartje.nl' bij de workshops,
heb via de mappy site zo wat alle adressen opgezocht en dit was voor mij toch
veruit de dichtsbijzijnde. die van sassie, peronne en inge leken me minstens zo tof
maar 4 uur in de auto zitten heb ik er niet voor over.

mocht je zin hebben kan je misschien een workshop meedoen. iemand hier toevallig al ervaring met fine things?

regenachtige (=bakweer!) groetjes

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

11 Laatst bewerkt door broodjelol (26-06-2006 10:42)

Re: disneytaart - iemand ideeen?

toevallig vorige week gevraagd om info voor workshops en ik wil dat na de grote vakantie (half augustus) gaan doen. maar nog niet gedaan, dus ik ben ook wel benieuwd naar mensen met ervaring.

groetjes,
gina

12

Re: disneytaart - iemand ideeen?

Eline,

Als de workshop gedaan is moet je maar alles vertellen! Want ik ben ook zeer benieuwd naar het resultaat.

Kristien