1

Onderwerp: bavaroistaartjes

Heb geprobeerd om bavaroistaartjes in zo een flexibele vorm te maken, laten opstijven maar toen ik ze wou verwijderen uit de vorm dan bleef de onderkant erin kleven????!!!  Hoe kan ik dit doen zonder dat mijn onderkant erin blijft kleven???????

Wachtende op vele tips groet ik jullie,
Katje

2

Re: bavaroistaartjes

H

groetekes Kris

3

Re: bavaroistaartjes

Ik zou ook voor een stuk huishoudfolie gaan, maar dan krijg je denk ik wel "plooien" te zien in je taartjes... Dus misschien dan toch een beetje olie smeren?

Groetjes Evelien

4

Re: bavaroistaartjes

Hoi ,
ik heb het een keer  een kwarktaartin zo'n flexvorm gedaan en de vorm toen licht ingeapoten met baukje bakblikinvetter. Voor het lossen helpt ook hem een uurtje aan te vriezen. Ik had een roos vorm gebruikt, dus dat is veel reliëf en dat wil niet echt met folie.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Re: bavaroistaartjes

Bedankt voor jullie reacties!!

Krisje, ik gebruik die flexibele vormen zeer veel maar meestal om taart of cake te bakken maar had het nog nooit geprodeerd met een koude bereiding. Maar als je jouw vormen echt niet meer moet hebben dan wil ik altijd wel eens komen zien!!

Heb er ook al even over wakker gelegen en waar ik nog aan dacht was om eens te proberen met een rondje bakpapier onderin en dan een kleine tulband maken met bakpapier voor rondom, dan heb ik hopelijk geen plooien en komen ze misschien wel los.  Ga het eind juni proberen en ik hou jullie zeker op de hoogte.  Voor de rest was de smaak super!!

Groetjes en tot ...
Katje

6

Re: bavaroistaartjes

Heb gisteren weer zo'n bavaroistaart gemaakt in een grotere flexibele vorm en had er eerst bakpapier ingelegd en ze is goed gelukt!!  Heelhuids uitgekomen!!  Geen stukken in de vorm blijven kleven en er waren geen ribbels op de zijkant te zien!!

Groetjes en tot ...
Katje

P.S.: Heb al enkele keren geprobeerd om mijn foto's in mijn album te zetten maar heb nogal weinig geduld en het lukt niet al te best.  Als het me is gelukt dan probeer ik ze nog op deze site te zetten en dan kan je mijn baksels eens gaan bekijken.

7

Re: bavaroistaartjes

Hallo mensen,

Het kan allemaal makkelijker hoor.
Uit de vriezer halen en dan  heel even de flexivorm in warm water houden,lossen en evt meteen even bijwerken.
Succes

groetjes janneke