1

Onderwerp: marsepein/fondant figuur hoelang van te voren maken

ik wil volgende week woensdag mijn taard gaan maken maar wilde vanvavond aan de slag met het puzzelen van het marsepein/fondantefiguur .kan ik het zolang goed houden mijn zoon is 2 july jarig .of hoelang van te voren kan ik hier aan gaan werken en hoe bewaar ik het tot die tijd.graag  advies hierover
groetjes angelique

2

Re: marsepein/fondant figuur hoelang van te voren maken

Hoi Angelique,

je kunt het wel verder van te voren maken, het kan alleen wel uitdrogen. Ik maak het plaatje altijd op een plastic vel (zo'n insteekmap) waarin ik ook de afbeelding leg die ik ga maken. Dan dek je het af met folie om het niet te hard te laten worden. Mocht je iets hebben dat je luchtdicht en vacuum krijgt (je hebt van die speciale bakjes) dan is dat nóg beter natuurlijk.

Succes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: marsepein/fondant figuur hoelang van te voren maken

HOi,

Om marsepeinfiguurtjes echt lang goed te houden zou je eens kunnen kijken bij de sligro of hanos of zo iets voor een spuitbus cacaoboter.En als het de bedoeling is dat je de marsepein niet opeet is haarlak ook erg goed en goedkoop.

4

Re: marsepein/fondant figuur hoelang van te voren maken

Wat ik wel merk is met het te strak afdekken met folie, dat als je de folie van de marsepein afhaal, je de kreukeltje van de folie als glimplekjes ziet zitten. Beetje wazig uitgelegd misschien maar ik weet niet hoe ik het anders moet uileggen.

Ik leg m'n plaatjes ook altijd in een bakje op een stukje folie en dan vouw ik de folie er luchtig ;) omheen en dan sluit ik het bakje af. De marsepein is dan nog helemaal soepel na ruim een week !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/