1

Onderwerp: Decorating Icing (de zachte) te gebruiken voor .....

Kan ik met de decorating icing (en bijv. spuitmondje 2) lijntjes trekken (eigenlijk moet het een soort grafische tekening worden) of kan ik daarvoor beter de harde icing variant gebruiken (heb ik nog nooit gemaakt en ik haal het eigenlijk niet om echt verschil uit te proberen).

Dezelfde vraag heb ik voor een tekening van een ballon met een draadje eraan die ik op een cupcake wil maken. Kan ik dat spuiten (en opvullen) met decorating icing of wordt dat niets? Heeft iemand een voorbeeld in de show-offs van hoe het eruit ziet als je met decorating icing iets afbeeldt?

Dank voor jullie hulp!

2

Re: Decorating Icing (de zachte) te gebruiken voor .....

Hoi

De decorating icing is net zo 'stug' als stevige de 'gewone' icing; alleen wordt deze dan dus niet hard. Met andere woorden; volgens mij kan het prima met lijntjes e.d. De kant en klare decorating icing is niet slap en loopt dus ook niet uit.

Ik heb er alleen een keer cupcakejes mee gedecoreerd en geen kleine detail dingetjes.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KFRF8TSL

Groetjes
Fleur

Re: Decorating Icing (de zachte) te gebruiken voor .....

Ja hoor dat kan je best spuiten en opvullen alleen moet je dan als het een beetje droog is(crusted over) met je  vinger gedoopt in poedersuiker er even over wrijven voor een glad resultaat of misschien beter met een stukje bakpaoier erover en dan zachtjes vrijven.
Je kunt ook 3d balonnen van dec. icing spuiten met een heel groot mondje eerst heel hard knijpen dan langzaam zachter dan krijg je een soordt uitgerekte bol.
met een klein puntje een draadje eraan en klaar.
Oefen eerst even op een papiertje om te kijken of je het wat vindt.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!