1

Onderwerp: marsepein kleuren met keukenmachine

Hoi,
Yessss... mijn prachtige nieuwe blauwe kitchenaid staat hier te pronken op mijn aanrecht :) :) En ik heb hem natuurlijk al getest.. helemaal super, wat een luxe!
Nu las ik hier ergens dat je ook je marsepein kunt kleuren met de deeghaak, maar dat je er niet teveel tegelijk in moet doen. Aangezien ik dit altijd een lastig karweitje vind lijkt me dit wel wat :)  Maar hoeveel marsepein kan je er maximaal in doen?? wel 1 pond tegelijk? Lijkt me nl. super handig.
Ik hoor het wel.
Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

2

Re: marsepein kleuren met keukenmachine

Sorry g

3

Re: marsepein kleuren met keukenmachine

Hoi Anette,

Sorry maar ook ik heb geen idee. Ik kneed het nog gewoon met de hand. :)
Ik wilde je alleen maar even feliciteren met je aanwinst. Super hoor, ik wil al niet meer zonder machine. :D

4

Re: marsepein kleuren met keukenmachine

heb ook geen idee, maar ben wel naar je taarten gaan kijken, waw!
je bent een echt kunstenaar.

de torentjes van het kasteel, van wat zijn die feitelijk gemaakt?

groetjes!
catherine

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: marsepein kleuren met keukenmachine

Hoi Annette,

Ik kneed marsepein wel met de machine, maar het is niet echt heel bevorderlijk voor de machine hoor..... Mijn kneedhaak is er een keer op gebroken :(:(. Ik heb toen wel een nieuwe gekregen, maar met het advies om het brooddeeg ;-) wat meer vochtig te maken.

Je kunt het dus wel doen, ik doe overigens ca. 750 gram erin, dat gaat wel, maar ik wil je wel waarchuwen dus.

Enne, gefeliciteerd met je blauwe supermachine!!!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: marsepein kleuren met keukenmachine

Ooh okee, bedankt voor je antwoord Inge. Ik vrees dat ik het dan toch voorlopig nog maar met de hand ga doen, heb niet zo'n zin in een gebroken haak :( Misschien dat ik het later wel eens durf te proberen (als ie niet meer zo nieuw is ;) ) Misschien moet het marsepein eerst een beetje soepel gekneed worden voordat het erin moet ?!? In het begin is het altijd nog zo hard. Nou ik zie nog wel..

@Catherine, die torentjes zijn van die oublie-ijshoorntjes

Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

7

Re: marsepein kleuren met keukenmachine

Hoi Annette,

Vooraf kneden scheelt inderdaad wel. Ook ietsje "voorverwarmen" in de magnetron (lage stand, het moet niet heet ofzo, maar iets warmer maakt het wel lekker soepel ;))

Verder mixte ik eerst ook alleen creme en mix en ook wel brooddeeg en ben ik (na een zere hand van het kneden) eens in dat ding gaan proberen. Bij mij doet hij het ook nog steeds prima hoor, en ik heb hem nu ruim 2,5 jaar en je weet hoeveel hij bij mij ongeveer draait (elke dag hahahaha :D)

Succes ermee en geniet lekker van je machine!! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

Re: marsepein kleuren met keukenmachine

Gefeliciteerd met je KitchenAid!! Geweldig is ie he! Ik ben er nog elke dag blij mee, ik gebruik 'm zo vaak! Ik heb het nog niet geprobeerd met de Kitchenaid, durf ik niet zo. Helemaal niet na Inge's verhaal! Maar het kleuren van de marspein doe ik met de rolstok. Eerst even een beetje uitrollen, wat kleurstof erdoor, dubbelvouwen en weer rollen, weer dubbelvouwen en weer rollen, etc, etc. Gaat best snel zo, en je krijgt er niet zulke vermoeide handen van. Heel veel plezier met je KitchenAid! Heb je trouwens het kookboek al aangevraagd? Als je die hebt, moet je eens dat recept proberen van de quiche lorraine! Lekkerrrrrrrrrrrrrrr!!!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops