1

Onderwerp: icing vlinders

Aangestoken door jullie enthousiaste verhalen het boek ook maar gekocht. Inderdaad het is helemaal leuk. Ik had nog nooit met icing gewerkt maar ja die vlinders.......... ik heb ze anderhalve dag laten drogen en toen wilde ik er verder mee gaan, in elkaarplakken, maar er waren er vrijveel gebroken. Is dat het resultaat van een klunzige beginner of komt dat bij jullie ook voor. Enne is het bij jullie ook een geknoei van de andere wereld met icing die zowel van boven als van onderen uit het cornetje komt. Na afloop heb ik echt alles onder zitten. Maar goed we gaan door, de eerste keer marshmallowfondant was ook een reuze knoeiboel en dat gaat nu al heel aardig.

2

Re: icing vlinders

Hallo Truus,

Leuk dat je zo bezig bent. Het is met icing best belangrijk dat je de goede "consistentie" hebt. Langzaam mixen bijv. bevordert de elasticiteit. Ook moet je de kom eerst vetvrij maken voor het mixen, dat doe je met heet water en azijn. Ook dat bevordert de kwaliteit van de icing.

Verder moet je het cornetje goed dichtvouwen aan de bovenkant, het hoort echt alleen aan de onderkant eruit te komen hoor ;-)

Succes verder! Het gaat je vast goed lukken straks.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat