1

Onderwerp: glimlach van oor tot oor

Ik lijk net een klein kind...

Ik heb gisteren HET boek gekocht en ben dol enthousiast.
Ik kon mijzelf nog net inhouden om gisteren niet overhaast ergens aan te beginnen, maar vandaag......

Gisteren wel alvast koekjes gebakken en vandaag snel begonnen (huishouden wat is dat??)

Ik heb ook de vlindervleugels gespoten met icing in diverse pasteltinten (vandaar ook de glimlach, want het ziet er supervrolijk uit), maar toch nog wel wat vraagjes:

* voor de buitenlijntjes heb je zachte consistentie nodig..HOE ZACHT??
   ongeveer zoiets als zalf?
* en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de vloeibare vorm...zo vloeibaar als stroop   
   of als water?
Het vloog af en toe als een idioot uit mijn zakje (oriflame).

Ik was gisteravond bezig met het maken van papierenzakjes maar daar werd ik behoorlijk geirriteerd van (rolde steeds uit elkaar). Ik heb nog een heleboel zakjes van de tijd dat ik voor Oriflame werkte en daar gaat het tot nu toe (1 dag ermee gewerkt hihi) prima mee.

De vlinders "moet" ik morgen middag af hebben ..kan dat wel??
Of zou ik het vanavond al kunnen verwerken met het lijfje?
en dan laten drogen tot morgen en daarna op de muffin zetten.

Sasja

Re: glimlach van oor tot oor

Hoi Sasja,

voor het invullen heb ik altijd geleerd(volgens het wilton colorflow principe) dat de icing zo vloeibaar moet zijn dat als je er wat van opneemt en het dan terug in het bakje laat vallen het 10 tellen moet duren voordat het helemaal opgenomen is in de rest.
Dan krijg je een bolle invulling,bij te slap word het platter
succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: glimlach van oor tot oor

Ja, idd. Ik controleer de dikte ook altijd op die manier. Ik begin met hele dikke, waarvan de pieken dus rechtop blijven staan. Dan doe ik daarvan een beetje apart in een schaaltje, kleurtje erbij en een paar druppels water, roeren en weer pieken trekken en dan kijken of het langzaam terugvloeit. Laatst iets te veel water, maar geen zin om moeilijk te doen met suiker en dikke icing erbij enzo..... Allemaal deuken in mijn vlinders na het drogen. Volgende keer toch maar wat meer moeite doen dus! Maar de diktes staan in HET boek heel goed beschreven met foto's erbij. Lukt het daar niet mee? En ik gebruik juist altijd dikke of de middelste consistentie voor de buitenlijnen. (Zalf is ok.) De dikke droogt lekker snel, zodat je eigenlijk meteen kunt gaan vullen en de middelste geeft het mooiste resultaat.

En icing moet toch echt wel een dag of 2 drogen hoor. Anders is het zo broos dat het bij ieder klein botsinkje breekt. Om het te versnellen kun je ze in de oven doen op een temp. onder de 100gC. Ik kan mijn oven bv op 40gC zetten, dan drogen ze ook iets sneller.

Groetjes Evelien

4

Re: glimlach van oor tot oor

bedankt..

Ik heb net de vleugeltjes in het lijfje gestoken en nu maar hopen dat het snel droogt!!

Ik heb gisteren nog een keertje icing gemaakt, maar in de eerste plaats wilde het helemaal niet mengen en ten tweede wat ik gisteravond gespoten heb is nog helemaal niet droog??

Hoe kan dat??
Ik had mijn schaal niet met azijn omgespoeld, maakt dat iets uit??

Sasja

5

Re: glimlach van oor tot oor

laat maar zitten..ik ben echt GROEN!!!

Ik wil nu een taart gaan bakken en wat blijkt... ik heb mijn biscuitmix i.p.v. mijn poedersuiker gebruikt &^%$#

Het zit ook allemaal in dezelfde zakken..kunnen er niet verschillende kleurenzakken komen??

ECHT DOM DOM DOM!!

Sasja

6

Re: glimlach van oor tot oor

haha! niet leuk voor jou, maar wel om te lezen.

Zeker in het topic 'glimlach van oor tot oor"

Veel succes met nieuwe icing maken!

groetjes,

Pauline

Groetjes, Pauline

7

Re: glimlach van oor tot oor

O Sasja, wat erg! Maar wat een geweldig verhaal! Heel veel succes met het oplossen ervan, maar

8

Re: glimlach van oor tot oor

Haha! :D Ik stond laatst ook met de zak mix in m'n handen toen ik icing wilde maken. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en kon nog gauw de poedersuiker pakken. ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Re: glimlach van oor tot oor

Oh, wat erg! Ja, ik kan me voorstellen dat het dan geen icing wordt.....

Nu weet je in ieder geval waar het aan lag dat het niet zo lukte! Helaas hebben we geen verschillende kleurzakken. Ik kan wel kijken of het een idee is om de tekst in kleur erop te zetten, maar het moet wel leesbaar blijven natuurlijk. We zullen er eens over nadenken.

Voor een volgende keer, eerst proeven voor je wat doet ;-)
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

10

Re: glimlach van oor tot oor

Aardig dat jullie meeleven!!

maar het is helemaal goedgekomen en de glimlach zit er nog steeds

Kijk maar bij de show off

Groetjes,

Sasja

11

Re: glimlach van oor tot oor

Groentje, ik kan je de hand schudden !
Ik heb vrijdagmiddag (haast haast om nog snel de oranje voetbal taart af te maken die mee moest voor het voetbalkijken bij vrienden) ook de biscuitmix gebruikt in plaats van de bakkerspoedersuiker voor de botercreme!!!! Wat een ongelooflijke oen (want ik had jouw berichtje al een keer gelezen).
Ik heb maar niets gezegd en ik geloof dat niemand er wat van gemerkt heeft.....

12

Re: glimlach van oor tot oor

hallo France....inderdaad het is leuk om te lezen dat anderen ook fouten maken..hihi