1

Onderwerp: vraagje over Wilton kleuren

Weet iemand (Inge?) hoe de orange en violet van de wiltonkleuren zijn? Ik hou nl erg van knallende kleuren en de paars die ik nu heb wordt vrij donker en voor oranje ben ik steeds een beetje aan het rommelen/mengen om het redelijk te krijgen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

2

Re: vraagje over Wilton kleuren

Hoi Mirjam

De wilton kleurwaaier komt eraan, maar het is nog even knutselen (en Marianne moet zich nu eerst even over een pittig examen buigen). Op zich kun je alle kleuren (hetzij los, dus per kleur) wel bekijken op de site van Wilton zelf of op de site van PME in engeland (www.wilton.com en www.cakedecoration.co.uk).

Een tipje, de violet is echt zeer knal en de oranje ook wel, maar inderdaad wel lichter dan de nasturtium van SK. Ik vind hem bijv. te licht voor het oranje van het Nederlands Elftal, maar hij is evengoed wel fel.

Hoop dat je zo wat meer weet! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: vraagje over Wilton kleuren

hoi Mirjam,
Ik heb mijn spullen tot nu toe met alleen maar chefmaster en wilton kleurstof gekleurd
( die schijnen uit dezelfde fabriek te komen??).  De groen, geel, rood en blauw zijn in elk geval precies het zelfde . Je moet soms wel wat meer gebruiken. De kleurmeng kaart van candylandcrafts is altijd een goede hulp voor mij geweest http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm
misschien heb je er iets aan :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Re: vraagje over Wilton kleuren

Dank jullie wel voor de tips. Ik heb even gekeken en op mijn beeldscherm ziet de oranje er heel oranje uit. Maar dat scheelt geloof ik per instelling he? ;)
Ik ga ze toch maar op mijn verlanglijstje zetten voor de e.v. bestelling. :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: vraagje over Wilton kleuren

Voor mijn oranjetaartje (http://www.infotaartje.nl/foto19.jpg) heb ik de witte chocoladeganache gekleurd met: Nasturtium (perzik oranje) uit de webshop. Hij werd best flink oranje. De oranje blaadjes zijn gemaakt van een restant marspein die ik gekleurd bij Inge heb gekocht.

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

6

Re: vraagje over Wilton kleuren

Hoi hoi,

Ik baal wel, want ik had eerst een paars (Violet) gebruikt uit de wilton "paasset" (setje van 2 kleurtjes, paars en geel), die is echt mooi knalpaars. Maar dat blijken amerikaanse potjes te zijn en die mag je officieel niet voeren in Nederland (EU) want er staan geen E nummers op maar Amerikaanse kleurnummers. De wilton kleurstoffen uit de webshop zijn dus wel de offciele potjes met E-nummers, maar de paars is toch niet zo knalpaars als dat andere :-( het lijkt gewoon heel erg op de violet uit de SK kleurstof.

Helaas helaas, dus of het paassetje bestellen (op aanvraag leverbaar ;-)) of toch minder knalpaars. Ik werk aan een soort van kleurenwaaier in 1 keer, waarbij je dus mooi kunt vergelijken. Maar dat is nogal werk helaas..... Ik wil nl. laten zien wat de kleur doet in icing en hoe het eruit ziet in marsepein, voor het verschil.

Wordt vervolgd dus....

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: vraagje over Wilton kleuren

hmm. en die van sk heb ik al. ik onthou het paassetje voor de volgende bestelling! (Hoop dat je dan nog niet los bent ;) )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.