1

Onderwerp: starten met icing

Ik wil morgen gaan beginnen met mijn eiwitpoeder
En proberen te gaan"icingen".

ik heb geen speciale spuitmondjes (laat staan een spuitzak)
Nu heb ik wel al hier gelezen dat dit ook kan met bakpapier, maar hoef ik er dan alleen maar een puntje vanaf te knippen??

En dan??  Wordt het snel hard??
Ik heb HET boek al bij de boekhandel besteld, maar ik wil nu (morgen) bezig en niet pas volgende week (of wordt ik nu te ongeduldig)

Hier op het forum heb ik zowat alles over icing al gelezen (ik zal dus ook goed op mijn oude mixer letten (want mijn keukenmachine ga ik hier dus niet voor gebruiken)

Zijn vlinders moeilijk om mee te beginnen?  Eerst de vleugels en dan een aantal dagen later als de vleugels droog zijn de M-vouwen en het lijfje doen?
Of kan ik beter met iets makkelijkers beginnen?
Of misschien nog beter...wachten tot ik het boek heb en jullie niet lastig vallen met waarschijnlijk vragen die al 1000 en 1 keer gevraagd zijn!!

groetjes,

Sasja

2

Re: starten met icing

Je kunt inderdaad zelf spuitzakken vouwen van bakpapier, en er dan een puntje afknippen zodat je gewoon lijntjes kunt spuiten, of stipjes. Als je er een v-tje/driehoekje uit knipt, dan kun je er ook blaadjes mee spuiten. Verder zijn er zonder speciale spuitmondjes volgens mij niet zoveel mogelijkheden, maar om te beginnen met icing-technieken is het prima.

Ik heb toevallig zelf recentelijk voor het eerst vlinders gespoten, met gewone zelfgevouwen spuitzakjes. Zorg ervoor dat je er genoeg van vouwt vooraf, dan hoef je dat niet meer te doen als je de icing eenmaal klaar hebt. Trek de vlinders over uit HET boek, doe er een velletje bakpapier overheen (evt. vastzetten met plakband zodat het niet meer kan schuiven) en spuit eerst de omtrekken van de vlinders. Tegen de tijd dat je de laatste vlinder hebt gespoten, kun je alweer bij de eerste beginnen met invullen van de vleugeltjes; met dit warme weer droogt alles supersnel. Niet vergeten ook voelsprieten te spuiten!

Dan twee tot drie dagen laten drogen op een warme, droge plek. Daarna inderdaad karton of bakpapier in de VVVVV vorm vouwen en de lijfjes spuiten. Vleugels erin plakken, voelsprieten bevestigen en weer een dag of twee laten drogen. Dan zijn ze sterk genoeg om op te kunnen pakken en verder op een taart of cakejes te verwerken. Succes!