1

Onderwerp: figuren nog niet helemaal af

Dit berichtje heb ik per ongeluk ook in de show off neergezet, maar de taarten zijn nog helemaal niet af....


Joeppie..ik heb de tweede bestelling vandaag binnen gekregen en kan weer volop aan het bakken.

In de tussentijd heb ik ook niet stilgezeten en ben met drie afbeeldingen bezig.
Alleen ben ik vergeten zwart te bestellen en ik heb ook geen icing set...

De dribbeltaart dien ik vrijdag af te hebben, dus wie o wie heeft een oplossing voor mij??
(ik heb foto's in mijn album staan en zoals je dan kunt zien mis ik nog de zwarte lijntjes)

http://www.mijnalbum.nl/Album=CUJ3QHNC

Ik heb ook een BRAUN Combimax 650 gekocht (ik was op zoek naar de Kitchenaid waar diverse van jullie het over hebben, maar ik ben me rotgeschrokken van de prijs!!)
Hoeland moet je dan je biscuitdeeg mixen, want op de beschrijving staat 8 minuten volle snelheid en 2 minuten langzaam...geldt dit dan nu ook voor de keukenmachine??

Alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes,
Sasja

2

Re: figuren nog niet helemaal af

Waaw, hoe krijg je die dingen zo mooi strak uitgesneden??

Kristien

3

Re: figuren nog niet helemaal af

ps een icing set heb je niet echt nodig - icing met de actieve kool mengen en in een plastiek zakje - gaatje knippen en je kan gaan spuiten.

4

Re: figuren nog niet helemaal af

Hai Sasja,

Dat mixen klopt hoor. 8 min snel en 2 langzaam tegen luchtbellen gaat helemaal goed komen met je taarten.

Ook je puzzels zien er goed uit. Je hoeft trouwens niet altijd met zwarte randjes te werken h

5

Re: figuren nog niet helemaal af

Hai Sasja,

Bij mijn eerste (Bob de Bouwer) taart had ik ook geen zwart en heb ik cacao door het glazuur heen gemengd. (staat in de galery als je het resultaat wilt zien)

Groetje,s
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: figuren nog niet helemaal af

mijn eerste echte taarten zijn inmiddels af en op!! hihi

Gelukkig was ik tegelijk met de taart die ik iemand beloofd had een prinsessentaart aan het maken, want ik had het botercreme recept gebruikt van deze site en die was veel te klonterig.
(had ik nu maar eerst het forum gelezen, want daar stond ook al een opmerking hierover)

Dus bij mijn dribbeltaart zit nu een heerlijke vulling met banketbakkersroompoeder
en de prinsessentaart is iets droger, maar dat kunnen jullie niet zien..haha!!

Op of aanmerkingen hoor ik graag, want er zijn toch nog wel een aantal dingen waar ik nog niet tevreden over ben.
(jurk gebarsten)

http://www.mijnalbum.nl/Album=CUJ3QHNC

Nu snel mijn spullen pakken en naar de camping

Tot maandag,
groetjes,
Sasja

7

Re: figuren nog niet helemaal af

Na hard werken is het lekker luieren ;)
Veel plezier op de camping, je hebt het verdient want je taarten zijn moooi geworden. en ach een scheurtje of een barstje overkomt volgen mij zelfs de meest doorgewinterde taarten bakkster wel eens :D

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.