1

Onderwerp: rumrozijnenvulling-recept gevraagd

Ik ben op zoek naar een lekkere rumrozijnenvulling. Ria, had jij dat niet in je taart op de m&g? Die vond ik in ieder geval erg lekker!!!!!
Ik wil nl iets gaan uitproberen met een taartje bekleed met fudge en daaronder botercreme met bebogeen. Ik heb me suf gepiekerd wat daar nou voor vulling bij zou passen. ook zodat het niet al te mierzoet zou worden. Als iemand nog andere vullingtips heeft is dat ook welkom hoor!! Maar zelf kwam ik dus op rumrozijnen...
Ik denk dat het een vaderdagtaartje gaat worden. :)

Groetjes
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

2

Re: rumrozijnenvulling-recept gevraagd

Hoi Mirjam,
Klinkt al heel lekker zeg! Ik heb wel een keertje een vulling gebruikt met boerenjongens erin, wel goed laten uitlekker natuurlijk :-) en dat met slagroom gemengd met advocaat (ik hou zelf niet zo van likeurdingen) maar mijn man en mijn ouders/oma zaten te smullen als wat! :-). Maar de boerenjonges kun je natuurlijk ook door de caramel-botercreme doen, zal ongetwijfeld ook heerlijk zijn! Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke resultaat!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3 Laatst bewerkt door Evelien (06-06-2006 21:02)

Re: rumrozijnenvulling-recept gevraagd

Waarom niet alleen boerenjongens? Er hoeft toch niet altijd iets extra's bij. En als je dan die botercr

4

Re: rumrozijnenvulling-recept gevraagd

Hoi,

Ik heb voor de meet & greet gewoon het recept voor banketbakkerscreme aan gehouden hier 1 dopje rum (>50%) door gemixed en de rozijnen heb ik laten wellen met 50 cc water en een dopje rum . Als het goed is nemen de rozijnen deze hoeveelheid geheel op.

Ik heb het deze week ook in een trouwtaart gebruikt maar dan met rum aroma dit ging ook prima.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Re: rumrozijnenvulling-recept gevraagd

Dank je wel!! Ik denk trouwens dat ik het ook met rumaroma ga doen, kunnen de meiden ook lekker meesnoepen. Nog 1 vraagje Ria: hoeveel rozijnen zijn dat die 50 cc + een dopje opnemen? :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: rumrozijnenvulling-recept gevraagd

Hoi,
dat is voor ongeveer 75 gram rozijnen :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

7

Re: rumrozijnenvulling-recept gevraagd

Thanks!! Ik zal het resultaat tzt laten weten. (van de smaakcombinatie met de rest)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.