1

Onderwerp: Prijs??

Wat denken jullie dat ik mag vragen, want het is de eerste keer dat ik de rekening mag doorgeven!!  Moet ik gewoon alles wat ik nodig had van de kassaticketje aanrekenen of gewoon een globale prijs maken voor alles?

Ik heb
~ 9 chocolademousjes met een toefje slagroom en een vlinder op
~ 4 franchipannetaartjes
~ 3 appeltaartjes
~ 3 kriekentaartjes
~ 5 soezen met slagroom
~ en dan mijn autotaart

groetekes Kris

2

Re: Prijs??

Hoi kris,
Hoewel het vaak liefde werk is moet je er wel voor zorgen dat je er  zelf niet bij inschiet.
Zeker in het begin doe je jezelf al gauw tekort. (is mijn ervaring) als je naast de kosten van je kassa ticket ook nog 3 - 5 euro per uur rekent, ben je beslist niet duur!!!
En zo hou je weer geld over om in nieuwe materialen te investeren, gereedschapjes enz
Of eventueel traganthgom uit de webshop waarmee je kan experimenteren voor de volgende spatborden :) Mijn eerste teletubbies zakten ook in, maar met tylose of traganthgom door je fondant of marsepein zal je merken dat je figuurtjes steviger worden en beter hun vorm behouden :)
succes en misschien nog een tip voor de billen. Je kan ze ook op een droge spaghetti prikken en dan in de cake steken.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: Prijs??

Dat doe ik dus nooit meer!!  Ik had gezegd voor de rekening dat ik voor mijn producten 26,90 euro betaald had en dan mijn werk met de bedoeling dat ze zelf konden kiezen wat ze betaalde voor mijn werk.   
Vandaag kwam mijn ventje thuis en zei dat hij ontvangen had.
Hoeveel??!! 27 Euro!!!!!  Is dat een vriendendienstje??!!

Ik reken gewoon in de toekomst 4 euro aan denk ik per gewerkt uur.  Ik ben er vrijdag na het werk direct aan begonnen en zaterdagmiddag was ik klaar tegen 3 uur.  Als ik alles bekijk, heb ik toch tussen de 5 en 6 uur bezig geweest denk ik en mijn oven heeft ook een aantal uurtjes gedraaid. 

Ik zal het wel eens bekijken met katje hoe we dit aanpakken, want als we verschillende prijzen gaan hanteren, gaat het niet lukken denk ik h

groetekes Kris

4

Re: Prijs??

Hoi Kris,

Tjonge dat is wel een afknapper. En je bent er nog wel zo druk mee geweest, Ik hoop dat je volgende opdracht financieel beter voor je afloopt. Maar dat zal zeker goedkomen denk ik :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.