1

Onderwerp: Eiwitglazuur

Hallo allemaal,

In het recept voor eiwitglazuur staat dat het eiwit wordt stijfgeklopt en vervolgens de suiker wordt toegevoegd enz. In andere recepten heb ik gelezen dat het eiwit slechts wordt losgeroerd met een vork en vervolgens de poedersuiker erdoor wordt geroerd. Voordat ik het ga proberen wil ik eerst even vragen of iemand hier het verschil weet tussen die 2 manieren!

Alvast bedankt!

Gr. Pieter

2

Re: Eiwitglazuur

Ik heb het enkel al gedaan door het eiwit volledig stijf te kloppen, en dat is toch gelukt. Ik weet niet hoe het eruit komt als je het eiwit enkel wat los klopt.

Kristien

3

Re: Eiwitglazuur

Heej nóg een man! Wat leuk Pieter, je bent nr. 2! :D

Voor de icing zijn beide manieren mogelijk. Je icing krijgt er wel een iets andere structuur door en het is dus afhankelijk van welke structuur jij het prettigst vindt werken. Gewoon zelf kiezen dus wat je het makkelijkst vindt. Ennuh... let op je mixer h

4

Re: Eiwitglazuur

Hallo iedereen,

Bedankt voor de antwoorden!

>>Ennuh... let op je mixer h

5

Re: Eiwitglazuur

Nee...... sommige mixer beginnen te puffen steunen en kreunen en draaien vervolgens de 'soep' in. Met andere woorden je mixer kan 'vast' slaan omdat de icing zo stevig word! Succes! Mijn mixer (gewoon een van Braun) doet het overigens nog steeds goed :rolleyes: (ik wil ook wel zo'n kitchen aid!!!!)

6

Re: Eiwitglazuur

Carla, gewoon extra veel poedersuiker gebruiken! ;) Wel doen als je man thuis is en als je bezig bent met een taart voor hem (als je een man hebt tenminste!) waarvan je hem eerst die extra superlekkere vulling hebt laten proeven. Hahaha

Groetjes Evelien

7

Re: Eiwitglazuur

HAHAHAha dat is een goeie tip!!! Nou maar hopen dat hij dit niet leest! ;-)