1

Onderwerp: Net de producten gekregen en nu??

Hallo allemaal,

ik ben al een aantal dagen op deze forum aan het rondsnuffelen en weet nu echt niet meer waar ik aan ga beginnen.

Producten heb ik net binnen gekregen en nu??
De cake die ik begin van de week gebakken had is al op !!
Ik had geen zin om te wachten op de bestelling en ben aan de gang gegaan met eiwitglazuur.. niet mijn favoriet (en hoe lang moet het dan weer in de oven?)

Ik las gisteren dat jullie altijd twee afdrukken van een plaatje maken en dan 1 in een mapje doen. Hoe lang laat je de marsepein daar dan op liggen als het figuur weer helemaal in elkaar zit, en heb je nog iets nodig om al die stukjes weer aan elkaar te zetten?

Hoe dik smeer je eigenlijk de botercreme erop en ertussen?

Er maalt vanalles door mijn hoofd en er zullen nog wel 1000 en 1 vragen komen maar ik zal als eerste maar een taart gaan bakken.

Ik ben totaal geen keukenprinses, maar wel altijd aan het knutselen, dus ik ben heel benieuwd of ik net zulke prachtige resultaten kan krijgen als jullie!!

2

Re: Net de producten gekregen en nu??

H

groetekes Kris

3

Re: Net de producten gekregen en nu??

He groentje,

Het eiwitglazuur laten veel meiden in de oven drogen, omdat dat simpelweg een veilige plek is als er grijpgrage kinderhandjes in de buurt zijn. De oven is dan echter niet aan. De figuurtjes die je spuit moeten minimaal 2 dagen drogen om echt goed uit te harden. Heb je hier geen geduld voor, dan kun je je oven op een hele lage temp (bv. 60gC) zetten om het iets te versnellen. Maar als je dit bv. 's ochtends 2 uur doet, zou ik nog tot het einde van de dag wachten met optillen.

Als je de marsepein op het mapje in elkaar puzzelt kun je het plaatje zodra het klaar is al op de taart leggen, maar je kunt het ook nog heel lang goed (zie houdbaarheid van je marsepein) houden met een stukje huishoudfolie er op.

Hoe dik je de botercr

4

Re: Net de producten gekregen en nu??

De figuren kun je ook op het hoesje al weer in elkaar puzzelen en "lijmen" met water. Elke keer dat je een stukje klaar hebt, smeer je de zijkant die aan een ander stukje moet, in met een heel klein beetje water (met een penseeltje). Zelf laat ik het dan een dag of 3 liggen onder vershoudfolie. Dan is alles goed aan elkaar "geplakt". Let wel op dat het figuur niet te groot is, want dan is de kans van breken weer zeer groot als je het overgaat brengen op de taart. Dan kun je het beter in 2 of 3 delen laten die je op de taart dan aan elkaar legt.

5

Re: Net de producten gekregen en nu??

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!

Hier kan ik iets mee.

Nog even een vraagje over dat eiwitglazuur....(volgens mij heb ik er ook al vaker iets over gelezen maar oke) is het niet gevaarlijk die eieren??

Want volgens mij hebben ze hier bij de Super geen eieren (naam ben ik even kwijt)
zonder salmonella (of iets dergelijks)

6

Re: Net de producten gekregen en nu??

hai sasja,

gewoon eiwit poeder dus, maar dat heb je inmiddels al in mijn mailtje gelezen denk ik. ;) O, wat ik nog vergeten was erbij te schrijven, asl je figuurtjes op een mapje doet als vlinders en slangen. Eerst de buiten lijnen met icing dat wat verdund is met water maar nog wel stevig, en dat weer opvullen met nog iets meer verdunde icing. Wel altijd eerst de icing maken tot stevige concistancy dus en dat met water verdunnen. Het vergt enige oefening maar het is niet echt moeilijk.

Succes.