1

Onderwerp: Taart bekleden met Icing

Hoi,

Weet iemand of ik mijn taart direct met Icing kan bekleden of moet hier ook abrikozengelei en marsepein onder? In veel boeken lees ik dat ze de taart met abrikozengelei bedekken dan marsepein of fondant en daarop een laag icing. Is dit niet dubbel dubbel? Het lijkt me zo zoet worden ?!
:rolleyes:

2

Re: Taart bekleden met Icing

De abrikozenjam is wel handig om eronder te doen, anders kruimelt het nogal.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Taart bekleden met Icing

Marselein en dan Fondant eroverheen vind ik ook veeeeeeel te veel !
Ze doen dat vaak bij Bruidstaarten in Engeland maar ik gruwel al bij hte idee :D

Ik doe zelf altijd een dun laagje botercreme over de taart voordat ik de marsepein OF fondant eroverheen doe. Met de botercreme maak ik dan meteen de taart mooi strak, dat lukt met abrikozen gelei niet dus dat doe ik er dan alleen tussen.

Groetjes Nicole

4

Re: Taart bekleden met Icing

Ha Carla,

Als je de taart met Icing wil bekleden kun je dat wel direct op de taart doen. Wat Mirjam zegt is waar, het kruimelt wel snel. De truc is om vanuit het midden van je taart naar de randen te smeren, en niet 'heen en weer' te smeren. Zo voorkom je dat je de Icing die al eerder in aanraking is geweest met je taart weer mee terug smeert, waardoor de kruimels bovenop komen. Als er een goede laag Icing op je taart zit, kun je met een paletmes het teveel aan Icing er af schrapen, daarmee egaliseer je het weer.

Abrikozenjam, fondant en dan Icing, brrrrrrrr, lijkt mij ook helemaal niet lekker, veel te veel van het goede (veel te veel van het zoete ;-) )

Het lijkt mij dat als je er abrikozenjam onder doet dat het dan zo lastig smeert, vermeng je dan niet snel de Icing met de jam Mirjam? Ik heb dat nog nooit geprobeerd.

Succes, groetjes Mar

5

Re: Taart bekleden met Icing

De marsepein is volgens mij om de icing heel mooi vlak te krijgen, maar ik heb geen idee of dat zonder ook lukt... Ik zou deze techniek ook wel eens willen leren en heb de vraag hier al eens eerder voorbij zien komen. Misschien een idee voor een kleine workshop tijdens de volgende meeting???? Mar, ik kijk heel lief naar jou? :D

Groetjes Evelien

6

Re: Taart bekleden met Icing

Hoi Mar,

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wel altijd kruimels als ik alleen icing gebruik. Van Inge las ik bij een ander topic toen de tip om er eerst abrikozenjam op te smeren. Ik denk dat als je dat goed laat afkoelen het niet echt vermengt. Zorg dan wel dat je icing niet te stijf is natuurlijk...

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: Taart bekleden met Icing

Goedemiddag Forummers,

Ik zie het hoor Evelien, je zit wel heeeeel lief te kijken haha! Mijn kennis is meer theoretisch dan dat ik het zelf heel erg goed kan, ik heb de uitleg zo eens van een 'pro' gekregen. Blijft toch anders als je het dan zelf gaat doen hihi, maar ik weet in ieder geval wel wat de bedoeling is. Dus als er liefhebbers voor zijn op de volgende M&G kunnen we altijd met elkaar gaan frobelen toch!!
Kunnen we ook gelijk de tip van Inge/Mirjam uitproberen om te bekijken hoe dat werkt!

Groetjes!!!

8

Re: Taart bekleden met Icing

Nou, ok. Dit staat dan vast. Ik zal het met Ria bespreken, kan ze het vast in het programma opnemen! Hahaha

Groetjes Evelien