1

Onderwerp: bloemen

vast al voor de 100ste keer de vraag maar aangezien ik een 'beginner' ben...

broertje is volgende week jarig en heeft besloten dat ie bloemen op zijn taart wil (en dat wordt dan 16!).

heb ik daar inderdaad die uitsteeksets voor nodig of kan ik het ook zelf 'boetseren'?

in de webshop staat Flower&Fruit tappits (fruit en bloemen uitstekerset), is deze makkelijk in gebruik???

alvast bedankt! groetjes dummie

2

Re: bloemen

nu ik toch bezig ben met vragen... waar is de botercreme voor nodig?

toen ik mijn eerste taart bakte vertelden ze me bij de banketbakker dat ik boter op de taart moest smeren om de marsepein te laten 'plakken'. heeft botercreme dezelfde functie???

groetjes dummie

3

Re: bloemen

o ja en nu echt de laatste vragen:
wat is het wezelijkste verschil tussen rolfondant en marsepein? welke kun je het beste gebruiken voor het decoreren want ik zie net dat de gekleurde rolfondant iets goedkoper is dan de gekleurde marsepein... heb zelf nog 600 gram marsepein liggen, daar wil ik de basis mee maken. kun je deze ook samen gebruiken op 1 taart?

groetjes dummie

p.s. sorry voor al die losse vragen....

4

Re: bloemen

dummiedegum schreef:

vast al voor de 100ste keer de vraag maar aangezien ik een 'beginner' ben...

broertje is volgende week jarig en heeft besloten dat ie bloemen op zijn taart wil (en dat wordt dan 16!).

heb ik daar inderdaad die uitsteeksets voor nodig of kan ik het ook zelf 'boetseren'?

in de webshop staat Flower&Fruit tappits (fruit en bloemen uitstekerset), is deze makkelijk in gebruik???

Het kan allebei: zelf boetseren of uitsteken; de Flower&Fruit tappits zijn erg leuk, maar wel klein, als je meer of grotere bloemen op de taart wil, zou ik voor andere uitstekers kiezen. Ik vind het trouwens wel leuk dat je broertje dat wilt ;)

dummiedegum schreef:

nu ik toch bezig ben met vragen... waar is de botercreme voor nodig?

toen ik mijn eerste taart bakte vertelden ze me bij de banketbakker dat ik boter op de taart moest smeren om de marsepein te laten 'plakken'. heeft botercreme dezelfde functie???

Botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: bloemen

Hoi,
Als je roosjes wilt maken, bekijk dan dit filmpje eens:

http://sarah.werkeninhetonderwijs.nl/sa … ?periode=6

Het is echt heel makkelijk. Maar verder dan roosjes maken gaat mijn kennis ook niet :-)

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

6

Re: bloemen

bedankt voor het uitgebreide antwoord, ik ben nu al heel wat verder :) mijn bestelling zal morgen wel de webshop inkomen haha ;)

en verder: ga zo door met deze site!!!

groetjes dummie

7

Re: bloemen

Rolfondat is veel zoeter dan marsepein en wordt sneller hard!!

Vind botercr

8

Re: bloemen

Ik gebruik botercr

9

Re: bloemen

Botercreme met bebogeen erdoor........... waarom kom ik daar zelf niet op? Bedankt weer voor de tip, Eef!! :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Re: bloemen

Wat is dat? Blond misschien hoor...

11

Re: bloemen

Caramelpasta voor op brood. En lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;) :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Re: bloemen

is dat echt zo lekker? je bedoelt gewoon chocoladepasta?

13

Re: bloemen

Ooooo ja, nu je het zegt weet ik het alweer :)

14

Re: bloemen

Nee, helemaal geen chocola. Alleen maar caramel!!! Kijk maar eens bij de supermarkt. Volgens mij hebben ze dat overal wel.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

15

Re: bloemen

Ik heb een pot bebogeen van "de Ruyter". Het staat wel bij de pasta, stroop, pindakaas, etc. En het is heel erg lekker door de botercr

16

Re: bloemen

ik ben hem gister tegen gekomen toen ik jam ging halen ja, misschien gebruik ik hem wel bij mijn volgende taart :)

17

Re: bloemen

Hihi, ik smeer ook nooit bebogeen op brood. Ik heb het wel in huis. Het is ook erg lekker als bonbonvulling.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.