1

Onderwerp: Vraagje over schrijven..

Waarmee kan je het makkelijkste een tekst op je taart schrijven?

Ik vraag het me zowel af voor mezelf maar kreeg van een (web)vriendin van mij die vraag ook, want die heeft een taart besteld voor de verjaardag van haar zoon maar de bakker wilde daar geen tekst op zetten nu wil ze dat dus graag zelf doen..

Jullie tips?

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

2

Re: Vraagje over schrijven..

Je kunt met icing of chocolade perfect schrijven.

Gewoon in een cornetje of spuitzak met een kleine opening.

mondje 00, 0 of 1 zijn er prima voor, als je een korte tekst hebt kan 2 of 3 ook.

3

Re: Vraagje over schrijven..

Misschien een stomme opmerking:? Ik zou het wel eerst even op een stukje plastic of iets dergelijks proberen om te oefenen. Het is zo jammer als het mis gaat op een zo'n vaak dure taart.

4

Re: Vraagje over schrijven..

dan neem je toch gewoon een showtas of een ander hard stuk plastic? Misschien kun je er dan ook nog een voorbeeld onder doen zodat je kunt overtrekken. Maar op de taart moet je het zonder voorbeeld stellen. of je moet het papier met het voorbeeld op de taart leggen en dan op cruciale plekken met een naald erdoorheen prikken. Dat geeft wat houvast.(tip van Franky)

Gewoon DOEN dus! Maar wel even slikken vantevoren. Ik heb laatst voor het eerst geschreven op een taartje en daar was even moed voor nodig.

Heel veel succes (en wat raar dat een bakker niks op een taart wil schrijven. Daar ben je toch bakker voor???)
Karin

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

5

Re: Vraagje over schrijven..

Ja ik vond dat ook raar dat hij dat niet voor haar wilde doen, maar ja.. in ieder geval bedankt voor de tips ik heb ze ook aan haar doorgebrieft ;)

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

6

Re: Vraagje over schrijven..

Wat ik het makkelijkste vind is met een stift met eetbare inkt.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.