1

Onderwerp: Kaasdoek

Hoi allemaal,

In HET BOEK (hoe versier ik een lekker koekje) staat dat als je eiwitglazuur hebt gemaakt dat je dat moet bewaren in een plastic bak met daarop een op maat geknipt stuk kaasdoek en daarop de deksel. Weet iemand waarvoor dat kaasdoek dient? Tevens moet je het op kamertemperatuur bewaren terwijl ik volgens mij vaak heb gelezen dat je het in de koelkast moet bewaren? Wie weet er raad?

2

Re: Kaasdoek

Hoi Carla,

Het kaasdoek is tegen het uitdrogen (dan krijg je zo'n "korstje" op je glazuur). Maar een stukje huishoudfolie werkt ook prima! En ik bewaar mijn glazuur ook gewoon op kamertemp. gewoon in de kast en dat blijft weken lang goed!

Groetjes Evelien

3 Laatst bewerkt door wietske (24-05-2006 21:41)

Maar dan moet je natuurlijk geen glazuur met vers eiwit gebruiken, want dan kan je het volgens mij niet weken bewaren, toch ?!  Ik bewaar het altijd in een tupperware bakje (daar heb ik nl. een kast vol van :D :D )

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Ja kan iemand hier op antwoorden?

heb nl al een week eiwitglazuur in de kast ipv in de koelkast bewaard (op aanraden van evelien dus) maar ik heb wel vers eiwit gebruikt ipv eiwitpoeder.
ik zou het morgen gebruiken, zal ik het maar in de vuilbak gooien of kan het geen kwaad?

groetjes en bedankt!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Oeps ...weet niet maar IK zou het niet meer durven te gebruiken in dat geval !

Groetjes Nicole

Ik zou het zeker weggooien.
Met deze temperatuur buiten groeien bacterien heel snel en een kleine dosis salmonella is genoeg om erg ziek van te worden zelf gevaarlijk voor babies en bejaarden.!
Je ziet het een vorig leven als medisch analist komt zelfs hier van pas.

Tip: volgende keer toch maar eiwit poeder bestellen wel zo veilig!!!!!!

Succes Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

het is al weggekieperd, mijn man vond het niet zo'n goed idee om het nog te gebruiken.

en het eiwitpoeder is besteld en onderweg!

ga vanavond met vers eiwit dan maar net maken wat ik nodig heb en het direct gebruiken.

bedankt voor het advies!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010