1

Onderwerp: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

vandaag voor het eerst suikerpasta gekleurd met een cocktailprikker kleurstof. Ik doe dan de kleurstof op de pasta en begin te kneden met de handen.
Maar natuurlijk blijft er ook nogal wat aan je handen zitten, tenminste, bij mij wel. Hoe doen jullie dat?kneden jullie met plastic handschoenen aan of is er een ander lumineus idee?

angel36

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

2

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

Ik ben een hele luie taartenmaakster, ik koop gekleurde marsepein bij Inge ;-)
Maar h

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

3

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

Ik gebruik sinds kort idd handschoentjes. Ze kosten bij de groothandel niet zo heel erg veel en het werkt heel erg prettig. Ze zijn nl. ook antikleef!! Ik gebruik de vinylhandschoentjes. Bij de apotheek waren ze trouwens wel bijna 3x zo duur...

Groetjes Evelien

4

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

Hallo Angel,

Je kunt een kuiltje maken waarin je de kleurstof dan stopt en dan vouw je zoveel mogelijk de schone marsepein om de kleurstof heen. Uiteindelijk komt er dan wel wat aan je handen, maar dat kan heel minimaal blijven zo. Als je echt met je handen direct op de kleurstof komt, dan zit je al snel helemaal onder en zolang je probeert om het naar binnen te vouwen dan is dat vaak al veel beter. Anders idd handschoentjes aan (als je niet allergisch bent tenminste...)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

Ik gebruik ook latex handschoentjes (o.a. Action) en als er eventueel toch iets aan mijn handen zit gebruik ik scrubcr

6

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

ik kleur met de keukenmachine m.b.v het sikkelmes
Daarna kneed ik het nog even met de hand. Soms doe ik dat ook niet en dan krijg je een heel mooi batik effect want dan zijn de kleuren er niet helemaal doorgemengd

Succes

7

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

Hoi, dat ik voor het eerst met fondant gin werken kreeg ik de tip om mijn handen en het werkblad van de keuken in te smeren met crico, De kleurstof kan je dan heel makkelijk verwijderen. Gebruik nu wajang en dit gaat ook goed, ook met marsepein. Misschien nog een idee. Persoonlijk vind ik de handschoentjes erg plakken en minder lekker werken.
gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

8

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

Latex handschoenen :)

Mijn vriendin neemt er altijd een paar mee van haar werk, van die latex dokters dingen :)

Plakt het absoluut niet aan vast, en na een kleur was je ze zo weer schoon voor de volgende kleur.
Na 4 kleuren beginnen ze wat losjes te zitten, dan pak ik meestal even nieuwe.

Ik werk het liefste op een kunstof snijplank, dat plakt ook niet zo, de glazen die ik eerst probeerde plakte veel meer...

En om het uit te rollen, even een stuk keukenfolie om de deegroller heen, met 2 elastiekjes vast zetten en het gaat prima.. wel zorgen dat je niet te zuinig inwikkelt, als je overlap te klein is rol je hem er soms af.

9

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

bij de banketbakkerswinkel werd er tegen mij gezegd dat ik het tussen een plastic draagtas van bijv de ah of wat dan ook moet kneden. (wel eerst openknippen) Op die manier blijven je handen schoon! Ook voor uitrollen heel handig want het plakt nergens aan, heb een hekel aan dat gedoe met bloem enzo..

10

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

Ik doe hetr gewoon met blote handen en dan wassen met zeep en dat gaat bet goed.
De kleurstof heb ik uit de webshop hier

Gr Nicole

11

Re: hoe werken met kleurstof zonder vieze handen

Ik heb gisteren ook weer een paar kleurtjes gekneed en ook ik heb niets meer over dan een piepklein zwart vlekje op 1 nagel. Na elke kleur wassen met water en zeep en het is zo weg.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.