1

Onderwerp: palmbomen

Hallo allemaal

Op de meet & greet heb ik met wat mensen gesproken over het maken van palmbomen op een taart. Nu zei iig Peronne dat daarover een uitleg stond op de Wilton site en iemand zei ook dat dat stokjes van de Pepsils door de midden moesten om beter te blijven staan. Nu ben ik aan het zoeken geslagen, maar nog geen voorbeeld gevonden bij Wilton. Sorry dat ik niet meer precies weet wie het was, het was nogal een "indrukrijke dag" en ik ben al heel slecht in onthouden omdat mijn hoofd iets te vol zit.... dus wil de echte palmboomexpert zich melden ;-) Alvast bedankt!!

PS: mocht iemand anders natuurlijk tips hebben, altijd welkom! Het gaat om een giga taart van 140 personen in de vorm van zee, strand en een soort boulevard.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

2

Re: palmbomen

Hoi Inge,
Ik had er met jou nog over gesproken.( bij het na tafelen ;) )
Inderdaad zie ik dat Wilton de beschrijving niet meer op de site heeft staan. Maar Ik had hem gelukkig uitgeprint. :D
Als je de zoute stengels of kaas pepsils van bolletje gebruikt moet je ze door midden breken anders blijven ze niet overeind staan, als je de stengel met icing aan de kruin van je boom plakt. De beschrijving is naar je onderweg. En anders hoor ik wel van je
Ik heb er ook een foto van in mijn foto album op mijn site.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: palmbomen

Ik ben zeeeer benieuwd naar die taart Inge! Kan niet anders dan prachtig worden!

Een paar ideetjes voor details:
surfertjes, haaien, zeesterretjes, visser op een golfbreker, zeilbootjes, hangmatten tussen de bomen, aapjes in de palmbomen die kokosnoten plukken, papegaaien, zonnebaders (rood en bruin), ijsjesverkopers,... Mijn verbeelding slaat op hol! In werkelijkheid heb ik in dit strandtafereel ook bijzonder veel zin!!

Kristien

4 Laatst bewerkt door wendy (18-05-2006 15:21)

Re: palmbomen

Wat een gave opdracht Inge,

Ik zie het helemaal voor me zeg, en dat voor zo veel personen, hoe groot word die dan wel niet?
Het is jammer dat je zo ver weg zit want ik krijg erg veel zin om je te helpen met wat geboetseer. ;)  Niet dat je om mijn hulp verlegen zit natuurlijk maar als ik zoiets lees dan jeuken mijn handen al. ;) :D

Succes met de taart en na alle inspiratie van Kristien heb je geen ideën meer nodig h

5

Re: palmbomen

Hee Inge,

In de nieuwste catalogus 2006 van wilton, staat de beschrijving bij de jungle cupcakes. Het is een geschreven stukje dus niet met plaatjes. Ik hoop dat je dat boek weer gevonden hebt.

Succes en groetjes van Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

6

Re: palmbomen

Idd Wendy, ik ben driiiiingend aan vakantie toe! :-))
Wie niet h

7

Re: palmbomen

kristien schreef:

Idd Wendy, ik ben driiiiingend aan vakantie toe! :-))
Wie niet h

8

Re: palmbomen

Ik was zelf aan het denken aan vanillestokjes maar dan wordt het mss wel erg duur?

9

Re: palmbomen

Maar je kan toch ook van fondant stokjes rollen, die goed laten uitharden en die dan gebruiken ????

Groetjes,

Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

10

Re: palmbomen

Met de kaaspepsils van bolletje is het echt wel een lekkere combi, ik heb ze al gemaakt volgens de wiltonbeschrijving ;)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

11

Re: palmbomen

kan iemand de wilton omschrijving ergens online zetten?

Of anders even naar mij toe mailen? :)

12 Laatst bewerkt door dutchdecorator (19-05-2006 10:04)

Re: palmbomen

Hoi Inge,

De palm bomen staan in het wilton Yearbook van 2006 je ziet ze op de voorkant.
IK zal hun methode (vertaald) hier geven ik heb het zelf niet getest maar het klinkt wel te doen.

Nodig:flowerformers(of een in de lengte doorgeknipt met bakppier bekleed  keukenrolletje) tip 67 en royal icing.
pepsels of anders lollie stokjes die je met een dun laagje fondant bekleed.


spuit een cirkel tip 67 blaadjes in de holle kant van het bekleedde rolletje,
laat drogen
maak met royal icing de stammen(pepsels sticks iod) eraanvast(steken dus recht omhoog)
laat drogen
draai om steek in taart en spuit er nog een laag bladeren op.
volgens mij kan het niet mislukken .

groet Saskia
succes Ivo

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

13

Re: palmbomen

Hoi Ivo,
Het spijt me :(   als ik er naartoe kon linken had ik het allang gedaan. Maar wilton heeft het item van de site verwijderd en daar zullen ze wel hun redenen voor hebben denk ik,  vandaar. Het probleem met letterlijk online zetten is dat je het copyright schendt. Hiermee kunnen Inge en Marrianne problemen krijgen en dat wil ik niet.

Verder moet je zeker voor een bruiloft uitkijken ,als je met niet eetbare onderdelen in het suikerwerk werkt. Want je staat er niet continue bij om te zeggen dat het niet eetbaar is. En een ongeluk zit in een klein hoekje :)  (ik heb me net zitten verdiepen in aansprakelijkheids verzekeringen ;) )

ik zag dat dutchdecorator al een beschrijving heeft gepost, dus succes met uitproberen het is ontzettend leuk om te doen :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

14

Re: palmbomen

Hallo allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle info! Ik heb nu flink wat ideeën via het forum en via mail gekregen. Gelukkig duurt het nog een paar weken ;) want het is wel weer een mega klus, deze taart! Zeker jammer, Wendy! Ik heb een jaar ofzo geleden een ziekenhuis gemaakt voor 300 personen (!!!) en toen is Peronne komen helpen. Dat was echt heel leuk, vooral ook omdat we elkaar toen pas voor het eerst zagen! Maar goed, ik ben me in ieder geval al aan het verdiepen in deze taart, dat is meer dan ik van sommige andere taarten kan zeggen :-S daar begin ik altijd zo laat mee dat ik achteraf altijd in tijdnood kom. Bij deze moest ik maar wat "voorwerk" doen geloof ik.... anders wordt het weer nachtwerk ;)

Groetjes, Inge

PS: Als ik eraan denk zal ik hem hier wel showen! Enne, Katje, ik heb zometeen helemaal geen zin meer in taarten, alleen nog in vakantie ;)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

15

Re: palmbomen

Hoi Inge,

Als je er aan denkt?? Wij helpen je wel herinneren hoor!!!!!!!!!!!!! ;) :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren