1

Onderwerp: recept kindertaart gezocht

Hallo,
Ik ben dus op zoek naar een recept voor een leuke kindertaart.
Mijn neefje wordt binnenkort 1 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden. Ik ben dus op zoek naar een leuke, lekkere taart zonder harde dingen (zoals koek) erin en waar mijn neefje uiteindelijk met zijn handen in kan zitten:).
Wie kan mij helpen aan zo'n recept? Ben al wel aan het zoeken geweest maar ik kan op internet niet echt iets geschikts vinden en in mijn eigen kookboeken staat ook niet veel.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Mieke

2

Re: recept kindertaart gezocht

Hai Mieke, wat je kan doen is het gewone recept nemen, (zie recepten linker colom) van luchtige taart zonder boter.
Zelf zou ik je het advies geven om de biskwie mix van de webshop te nemen, die is heerlijk zacht, net als bij een goedde bakker. Tijd tekort om te bestellen? Ook die van Soezie is erg lekker.
Als vulling kun je natuurlijk slagroom doen maar dat is wel nattig en bederfelijk.
Als je ook met fondant of marsepijn wil gaan werken dan moet je dus de slagroom afschermen van de buiten kant met botercreme of botercreme extra. (zie weer de recepten. Dan nog een lekkere jam ertussen of iets met vructjes, mmm.

Zoek ook eens bij "zoeken", hierboven, daar kun je heel veel tips voor taarten en vullingen weghalen.
Nou, ik hoop dat je hier wat mee kan, en succes met de taart.
Als ie af is, wel showen op de show off h

3

Re: recept kindertaart gezocht

Hoi, ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij Wendy!
Snuffel even wat rond op deze site, vooral bij recepten en bij show-off (of bij de galerie) en je komt op allerlei ideeën.
Ik weet niet of je aan kleurstoffen kunt komen? Daar kun je al snel heel leuke resultaten mee boeken!

groetjes,
Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: recept kindertaart gezocht

Hoi Mieke,

In tegenstelling wat sommigen (en misschien ook jij, en ik kan me dat wel voorstellen!) denken is mix voor Biscuit geen taart met koek erin. Het is een naam om het beslagsoort aan te geven. Het is namelijk een hele zachte taart zonder boter erin (zeg maar de cake die je bij de bakker tussen een slagroom taart ziet zitten -  de meesten noemen dat nl. cake, terwijl cake juist eigenlijk de naam is voor een stevig beslag met boter, zoals een plak cake uit de rechthoekige vorm, die is dus juist veel steviger van structuur) Je kunt het vergelijken qua zachtheid met een moscovische tulband.

Ik hoop dat je hier op de site verder iets kunt vinden (en er staat gelukkig genoeg :D) om een leuk idee te krijgen voor je neefje.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat