1

Onderwerp: Djembe

Ons "kleine" zus (ze wordt er 23) verjaart binnenkort en volgt momenteel djembe lessen.
Mijn idee is dus een Djembe te gaan maken voor haar verjaardag.  Heeft iemand een idee voor de vormen???
Mijn moeder zei dat in het huisje aan zee zo'n inox beslagkommen staan.  Je weet wel

__      __
   \    /
    \_/

Ze zei misschien in deze te doen, maar mogen deze in de oven????  Weet iemand dit????  Of iemand een ander idee voor de bakvormen??

groetekes Kris

groetekes Kris

2

Re: Djembe

Waarom niet in zo'n glazen pyrex kom??  Die bestaan ook in zo bolle vormen.

3

Re: Djembe

een Djembe....moet geloof ik ff googlen om er achter te komen waar je het over hebt ;-)

Gr Nicole

4

Re: Djembe

Is een Afrikaans muziekinstrument.  Gelijkt op een trommel maar is in het hout vervaardigt met een vel erover gespannen, kan je in verschillende hoogten krijgen maar is meestal tussen de 50cm à 1 m groot zodat ze dit als steun tussen de benen kunnen plaatsen om er dan op te trommelen.  Dat is een djemb

5

Re: Djembe

nou ik heb wel even gegoogled

Het bovenstuk zou je in een tulbandvorm kunnen doen.

De "poot"
van lagen taart op elkaar en in vorm gesneden

of in een ijsemmertje ( daar heb ik wel eens in gebakken )

Groeten,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

6 Laatst bewerkt door nnicole1234 (02-04-2006 20:47)

Re: Djembe

Ik heb ze gezien ! (Google)

Misschien kun je de poot makn van een glazen (pyrex) litermaat en dan de bovenkant van een Pyrex schaal (gebruik ik voor de barbie-taart)

Denk dat ze dat bij de Blokker verkopen (in elk geval in Duitsland wel)

Groetjes Nicole
p.s. Wel een heel leuk idee voor een taart !

Anders maak je 'm toch in het platte vlak ? Dan kun je 'm gewoon uit een ronde taart snijden !

7

Re: Djembe

Het lijkt me wel moeilijk om het stevig te krijgen omdat de bovenkant een stuk breder is dan de onderkant.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Re: Djembe

Is idd niet makkelijk denk ik, maar die tulband dat lijkt mij idd wel een optie.  Ik heb (is niet van pirex denk ik) een glazen bolle kom die ik wel eens gebruikt heb om een voetbaltaart mee te maken.  Die had ik dus al in gedachte om te gebruiken.

Als dit te moeilijk wordt, heb ik in ieder geval een andere optie.  Ze is ook verzot op de beertjes van 'forever friends'.  Ik zal dus wel zien wat het wordt.

groetekes en alvast bedankt voor de reacties h

groetekes Kris

9

Re: Djembe

Als je hoger wilt stapelen met je taart zou je ook voor de madeira cake kunnen kiezen , die staat bij ingezonden recepten. Die heb ik ook gebruikt bij mijn 3d taart. Dat is steviger en als je er een lang dun stokje (deuvel) doordoet in het midden, gaat de boel ook niet snel verschuiven. Of je kan in het midden een kartonnen plaatje gebruiken eventueel bekleden met bakpapier of folie dan zakt de taart ook minder snel in.
Echt een heel leuk idee. Ik hoop dat het gaat lukken :)
Heel veel succes!

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

10

Re: Djembe

Of de onderkant met hele stevige cake en de bovenkant met hele luchtige zodat die minder zwaar wordt. En dan inderdaad zo'n stokje waar Ria het al over had.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Re: Djembe

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dan blijven ze idd wel beter op elkaar staan.  Het is trouwens met 2 smalle kanten dat ze op elkaar moeten dan. 
Taarten gewoon met boterroom of slagroom bekleden langs de zijkanten denk ik dat is makkelijk voor nerven in te trekken, bovenop een marsepein voor het dierenvel en dan afwerken met zo snoepveters.

Ik denk toch dat dit een grotere uitdaging gaat zijn tegenover die 'forever friends'taart.  Ik denk er nog eens goed over na.

mercikes voor de goede raad!!

Kris

groetekes Kris

12

Re: Djembe

Krisje,

ik wil je altijd komen helpen, met twee is het soms handiger om te werken!!  Je ziet maar en laat me maar iets weten, geef maar een seintje, je weet me te vinden.

Katje

13

Re: Djembe

De bestelling is binnengekomen.  All

groetekes Kris

14

Re: Djembe

Doe je de buitenkant ook met ganach

15

Re: Djembe

Doe je de buitenkant ook met ganach

16

Re: Djembe

Nou ik ben er dus aan begonnen.  Hij gaat niet super groot worden hoor.  De vormen zelf zijn aardig gelukt, maar de bavarois van soezie (die nieuwe) is niet zo super als de vorige.  Hij is nu precies erg vochtig met als gevolg dat als ik de twee op elkaar zet, de onderste een beetje inzakt.  Ik hoop dat het alsnog gaat lukken!!  Resultaat is hopelijk ten laatste morgen te zien.

groetekes Kris

groetekes Kris