1

Onderwerp: decoreren van een appeltaart?

Hoi,

Mijn zoon wordt volgende week 5 jaar en hij wil het allerliefst een zelfgebakken appeltaart. Zelf had ik bedacht dit keer een foto-taart te bestellen (ook wel eens makkelijk, kant-en-klaar) maar dat is alleen op slagroomtaarten e.d. Niet op een appeltaart. En daarbij een appeltaart kopen vind ik voor mij niet kunnen. Die 'moet' ik zelf maken.

Nu had ik een leuk iets gevonden op internet om eetbaar papier te laten bedrukken met een foto, helaas gaat dat niet (op tijd) lukken ivm de vakantie.

Heeft iemand andere tips hoe ik een appeltaart een beetje leuk kan versieren?

Verder heb ik vorige week voor het eerst een zelgemaakte taart gedecoreerd (biscuitdeeg gebakken, kwarktaart vulling met vruchten erdoor, bovenkant roze geglazuurd en van marsepein een roze hart en naam van dochter gemaakt). Ik vond het nog wel wat gedoe, vooral om de letters van mijn dochter uit te snijden. En ik kreeg flink rode handen van het mengen van het kleurstof met de marsepein. Kan dat op een makkelijkere manier misschien?

Groetjes,
Astrid

2

Re: decoreren van een appeltaart?

Kun je niet nog ergens anders informeren naar het printen op ouwel? Er zijn meerdere bedrijven die dit doen: (zie www.infoTaartje.nl) misschien kan een ander bedrijf het wel op tijd leveren?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

3

Re: decoreren van een appeltaart?

hey!

ik heb een tijdje geleden een aantal bakkers bij mij in de buurt gebeld of ze foto taarten maakten. als ze die maakte vroeg ik of ze ook alleen de foto konden leveren. de gemiddelde prijs hiervan is € 7.50. ze doen m dan op een dun laagje marsepein.

de een deed t wel en de ander niet, vandaar dat ik een aantal had gebeld en ook om te kijken wat waar koste!

groetjes en succes!

taarten uit Hilversum!

4 Laatst bewerkt door ria (03-05-2006 20:05)

Re: decoreren van een appeltaart?

Mocht het nou helemaal niet lukken met die foto, dan kan je de boven kant van de appel taart glad maken met een laagje vruchten gelatine of gelatine gemaakt met appelsap. Dit moet je  er lauwwarm over gieten en laten stollen. Zorg dat je voldoende hebt om een gladde boven kant te krijgen.
Hierop kun je dan een vlak van marsepein of fondant leggen Lekker dun uitgerold. en daar zou je een plaatje op kunnen maken.
In elk geval succes!!!

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Re: decoreren van een appeltaart?

Dank jullie wel voor de reacties.

Had zelf ook wel gedacht een bakker te bellen of ze ook de foto op marsepein konden leveren. Al kan ik me voorstellen dat ze het (lang) niet allemaal doen. Maar het is de moeite waard dit even na te vragen natuurlijk!

Tot nu toe nog niet een ander bedrijf gevonden voor het printen op ouwel, ja wel eentje maar dan moest ik gelijk een erg groot aantal afnemen.

Ik laat nog wel even weten wat het geworden is.

Leuk zo'n forum trouwens over het bakken/decoreren van taarten.

Groetjes!

6

Re: decoreren van een appeltaart?

Nou ik heb een ander bedrijfje gevonden waar ik foto's op ouwel laat printen. Als het goed is, heb ik het maandag al in huis. Supersnelle service dus. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Het webadres is: www.facetofeest.nl.

Dus Car, bedankt voor de tip om nog even verder te zoeken naar een ander bedrijfje die ik dus via jouw url heb gevonden!