1

Onderwerp: vraag over glycerine

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, en een beginner op het gebied van taarten bakken. Ik ben nu bezig met een taart en wil die afmaken met rolfondant. Die wil ik zelf gaan maken..ik heb net glycerine van Tendo's gekocht (las ik ergens op het forum) Er staat niet op of het geparfumeerd is, maar er staat wel op dat het voor cosmetisch gebruik is. Ik twijfel nu...kan ik het gebruiken voor mijn rolfondant???

Alvast bedankt,
Groetjes Anouk

2

Re: vraag over glycerine

Hoi Anouk,

Staat er geen ingredientenlijstje op? Ik zou het denk ik niet zomaar op durven eten als er voor cosmetisch gebruik op staat.........

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: vraag over glycerine

HOI Anoek,
De glycerine van tendos kan je gewoon gebruiken. Ik gebruik het op advies van een wilton-bakster voor het zacht maken van de icing om een taart mee te bekleden, zo blijft de icing soepel en hard deze niet uit. Geen probleem dus.
Veel succes.
Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

4

Re: vraag over glycerine

Ik heb het ook eens gebruikt voor rolfondant en er is niemand ziek van geworden ofzo! ;)

Groetjes Evelien

5

Re: vraag over glycerine

Ik heb mijn glyserine van Erika.
Bij de reform winkel zeiden ze dat ik dat gewoon goed kan gebruiken, hij is super door mijn rolfondant en gebruik hem ook als ik mijn icing wat zacht wil houden zoals mariëlle al zei. Bij mij heeft ook nog niemand het loodje gelegd.  ;)
Het lijkt me dat het verder niet uitmaakt welk merk erop staat.

O, en Anouk, als je het recept maakt van deze site dan raad ik je aan bij het begin papje alles te verdubbelen en zoveel poedersuiker toevoegen tot hij lekker kneedbaar aanvoeld, de hoeveelheid suiker die erbij staat is erg veel.
Je doet er dus veel minder suiker in dus wordt het niet zoveel eind product, vandaar de rest verdubbelen.

Succes met je rolfondant, ik vind het super spul.