Onderwerp: Heeft iemand een tip voor een lekkere vulling ?
De taart is voor zaterdag, maar ik ga hem morgen bekleden en vullen. Ik heb al een gewone biscuittaart gebakken. Die wil ik besprenkelen met Amaretto, want ik wil de buitenkant insmeren met chocolade ganache. En daarna nog met chocolade stukken er op plakken. Ik heb de cake niet met cacao gedaan, omdat dat weer erg chocolade wordt, maar nu weet ik niet wat voor vulling ik zal doen.
Iemand tips !?!
Groetjes,
Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/
:-D De chocoladeganache wordt altijd heel erg lekker als buitenkant. Van binnen als vulling: je kunt slagroom stijfkloppen en Nutella erdoor doen, wordt heel hazelnootachtig en luchtig, niet te zwaar. Ook heel lekker is slagroom stijfgeklopt met oreokoekies in stukjes erdoor, ja echt ,doet het niet alleen heel goed bij kids maar ook bij de volwassenen. Trouwens zag ik dat ze bij de Ah momenteel voor de feestdagen, witte chocopasta met nougat erin hebben, ga ik zelf proberen door de slagroom of door de botercreme (met mix van de webshop)en daarna bbroom er nog door. Of natuurlijk slagroom met gesmolten pure chocola, een soort truffelroom vulling krijg je dan..... De nutella kan natuurlijk ook door de bbroom of botercreme mix. Wat ik trouwens heel vaak in de chocotaart stop is slagroom met frambozen geprakt, niet helemaal fijn, zodat je nog stukjes in de slagroom houdt en het er heel mooi gemarmerd uitziet. Je hebt dan alleen maar een zakje vanillesuiker nodig voor de slagroom hoor, wordt echt lekker zoetig maar niet te.