Hai Katje,
Allereerst bedankt voor je complimenten (bloos) maar ik ben toch ook echt nog een beginner hoor. Deze taarten zijn allen van de laatste maand. Hiervoor wel veel gewoon appeltaarten en cake gebakken en de laatste drie jaar voor mijn zoontje zijn taart gemaakt.
Die waren wel al met marsepijn maar dan in combinatie met van die plastic speeltjes en veel slagroom. Ik zal de foto's daarvan ook eens op mijn album zetten.
Icing is eigenlijk alleen maar eiwit met poedersuiker.
De eiwit stijf kloppen en poedersuiker toevoegen tot je stijven pieken kan trekken.
Je kan hiervoor beter eiwit poeder gebruiken met wat water vanwegen salmonella gevaar. Voor poedersuiker is bakkerspoedersuiker weer het beste, zit geen antiklontermiddel in en stuift niet zo. Het is dus ook wel erg zoet.
Met icing kun je b.v. cakjes glazuren of b.v. figuurtjes spuiten zoals die vlinders die je overal voorbij ziet komen op de show off. (maak ik nu ook graag trouwens, erg leuk) De vissen en plantjes op de aquarium taart zijn ook van icing. Die heb ik er dan dus ook weer mee opgeplakt. Je laat het gewoon na verwerken heel goed drogen en dan word het goed hard maar het blijft eetbaar.
Voor vlinders en dergelijke gebruik je diverse diktes icing, door wat water toe te voegen. Je kunt er zo ook hele plaatjes mee maken op een taart of zoals ik op Liam's taart ga doen, een combinatie van icing, marsepijn en fondant maken.
Dat kun je namenlijk lekker vooruit doen zodat het niet allemaal laatste moment werk is.
Een hele taart ermee bekleden kan mischien ook wel maar dat weet ik niet zeker, heb het in ieder geval nog nooit gedaan, daar gebruik je denk ik weer eerder vloeibare fondant voor waar momenteel ook een item over gaande is.
Mischien weet iemand anders hier antwoord op, zoals gezegd, ik leer al aardig veel in korte tijd maar heb nog lang niet alle antwoorden en moet ook nog veel leren.
Maar Katje, zolang we leergierig zijn leren we het allemaal vanzelf. 
Voor mij geld in ieder geval "LANG LEVE DIT FORUM", en alle baksters met antwoorden op onze vragen.