1

Onderwerp: Hoeveelheid fondant en marsepein

Hallo ik ben een nieuwe beginneling, alleen al het bezoeken van deze site maakt dat ik zin heb om taart te maken! :-)

Ik wil graag gaan oefenen. (eerst eens even kijken of het me lukt om de verschillende benodigdheden te maken).

Nu heb ik een paar vraagjes:

*Bij het recept voor moscovisch gebak (op deze site) staat dat het goed is voor een springvorm van 22cm. Nu heb ik er 1 van 24 en 1 van 28. Kan iemand mij helpen met de hoeveelheden of moet ik gaan rekenen met dezelfde verhoudingen?

*Ook wil ik graag weten of de hoeveelheden van de rolfondant en de marsepein (zoals beschreven bij de recepten op deze site) voor 1 taart bestemd zijn.

Alvast bedankt

2

Re: Hoeveelheid fondant en marsepein

Hallo Bertje,

Welkom hier! We zijn blij met je complimenten uiteraard! :D

Voor een taart van ca. 24 à 26 cm. rond heb je ca. 500 gram marsepein of fondant nodig om rondom te kunnen bekleden. De hoeveelheden kun je ietsje aanpassen naar boven als je een iets grotere vorm hebt (gewoon alle hoeveelheden bijv. x 1,2 doen bij de iets grotere vorm en voor de grootste vorm zou ik x 1,4 of 1 1/2 keer het recept nemen. Je krijgt anders gewoon een iets lagere taart, als je dus het recept aanhoudt. Wat op zich ook niet zo erg is hoor.

Groetjes en succes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: Hoeveelheid fondant en marsepein

Bedankt voor de snelle reactie!!

Morgen ga ik waarschijnlijk al oefenen. :-D

4 Laatst bewerkt door ivo (03-03-2006 09:02)

Re: Hoeveelheid fondant en marsepein

Ik zelf heb laatst met een kilo marsepein een rechthoek van 40x27 en een ronde van 24 bekleed.

De rechthoek was een cm of 4 hoog, de ronde 6 a 7 cm...


Het is ook afhankelijk hoe dun je het uit rolt, maar hiervoor heb ik het toch niet eens heel dun uitgerold. en ik had nog genoeg over voor een poppetje op 1 van de taarten ;)