1

Onderwerp: hoe krijg ik mijn fondant STRAKKKK???

Lieve mensen,

Help wie weet hoe ik mijn fondant superstrak krijg en hoe moet je precies uitmeten hoeveel fondant je nodig eb per taart??

Ik bak maar raak word altijd wel mooi maar met heel veel hoofdpijn erbij..........

2

Re: hoe krijg ik mijn fondant STRAKKKK???

Hoi,

Je zit in het verkeerde forum, maar geeft niet... Marianne zal dit berichtje wel verhuizen. :)

Fondant strak krijgen is al vaker gevraagd (probeer eens de zoekfunctie van het forum) en toen gaf ik deze link:
http://www.pastrywiz.com/wedding/wedding19.htm (pastrywiz uit de lijst met links hier op de site)

Groetjes Evelien

3

Re: hoe krijg ik mijn fondant STRAKKKK???

Niks hiermee te maken, maar ik zat op die site nog eens verder te kijken naar hoe je een taart met icing kan bedekken. Minimaal 2 lagen moeten er op, liever nog 3 en als je beginner bent is het niet erg als je 'm na 5 lagen pas strak hebt........ auw m'n kiezen! ;) :D

I.t.t. tot wat ze op die site hebben staan begreep ik trouwens van Inge dat ze juist liever begint bij de hoeken dan bij de zijkanten. Ik heb nog geen vierkant gedaan, maar wel een hart en toen heb ik ook eerst de hoekjes gedaan. Dan kan je op de rechte kanten nog wat weg strijken.
Hoeveel je nodig hebt hangt wel af van de dikte waarop je het uitrolt. En natuurlijk van de grootte van je taart. De hoeveelheden per maat heb ik zo niet in m'n hoofd. Ik pak altijd op de gok een stuk en dan rol ik door tot het past. Meestal kom ik dan wel uit. Maar als je voor 1 taart wilt bestellen wil je het natuurlijk wel een beetje weten wat je nodig hebt. :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: hoe krijg ik mijn fondant STRAKKKK???

hoi ,
ook helpt het als je een cake smoother hebt, dan strijk je de fondant glad en stevig op je cake. Als je heel professioneel wilt moet je eigenlijk twee van die dingen hebben dan hoef je je taart niet met je handen tegen te houden. dan kan je met  twee smoothers je taart heel strak krijgen. Deze tip kreeg ik van een voormalig lid van the brittish sugarcraft guild waar ik laatst ben wezen buurten ;) Inge en Marianne hebben die smoother ook in de webshop. Het wordt ook wel gladstrijk gereedschap genoemd.
groetjes ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Re: hoe krijg ik mijn fondant STRAKKKK???

Dank je wel hoor Ik ben nieuw op de site Ik moet nog even wennen..............