1 Laatst bewerkt door Evelien (03-02-2006 16:50)

Onderwerp: schuimpjes met kristalsuiker

Hallo allemaal!

Omdat het stukken goedkoper is en veel makkelijker te krijgen heb ik dit recept maar meteen getest en het is super! Je kunt het schuim veel steviger maken dan met poedersuiker. Ik kreeg het zelfs voor elkaar om kerstboompjes (een beetje laat, maar alvast voor de volgende winter...) te spuiten

2

Re: schuimpjes met kristalsuiker

He dat klinkt goed zeg!! nog nooit van gehoord met zo'n warm siroopje erdoor. Ga ik zeker ook eens proberen!!! .......... misschien kan jer er ook schuimrozen van spuiten met een wat groter spuitmondje................. (De ideeen borrelen alweer op ;) )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Daar had ik zelf idd ook al aan gedacht. Het schuim lijkt er in ieder geval sterk genoeg voor! Bij Oldenhof heb ik al van die grote spuitmondjes gekocht een tijd geleden... Dus ik ga het ook testen. :)

Eef

4

Hoi Eef,

Nog even een vraagje. Als je de warme opgeloste suiker toe moet voegen is die dan al wat afgekoeld of nog echt (kokend) heet? Ik wil het nl graag gaan proberen. Ik heb nl ook nogal grote spuitmondjes met een bloemmotiefje (1F en 2F van Wilton) Wellicht dat ik daar leuke schuimpjes mee kan maken :-)

Groetjes,
Mirjam

5

Hallo Evelien,

Is het resultaat qua smaak vergelijkbaar met meringue? (Ben ik nl. helemaal verzot op, maar ja ik ben nu aan de lijn.... :D)

Groetjes, Joyce

6 Laatst bewerkt door Evelien (06-02-2006 22:56)

Schuimpjes is hetzelfde als meringue (in het engels is het eiwitpoeder)! :D

En ja, ik gooide het er meteen (heet) doorheen! Lekker makkelijk dus. :) Ennnnn... ik heb ook geprobeerd met citroenzuur. Lekkerrrrrr...

Eef

P.S. Laat even weten of de verhoudingen een beetje kloppen, want ik had het ook maar een beetje gegokt en toen niet meer opgeschreven.... Maar volgens mij komt het niet zo nauw. Het meeste is suiker!

7

Wie heeft dit recept nog? Het is verdwenen en ik wil het graag maken.