Onderwerp: sinterklaastaart
Hoi allemaal,
Ik heb als voorproefje op een sinterklaastaart die ik wil gaan maken vandaag een beetje beslag gemaakt en er cupcakes van gebakken.
Ze werden nogal droog, een soort beschuit achtig, alleen helemaal van binnen was het nog zacht.
Ik heb het recept van deze site gebruikt voor cake zonder boter. (Eerder is me die prima gelukt, ik vond 'm alleen een klein beetje droog) Alleen nu heb ik er geen maizena in gedaan om uit te testen hoe dat zou gaan. En ik heb er wat speculaaskruiden door gedaan. Het was wel goed gerezen. Wat me ook op viel is dat het in de breedte kromp tijdens het bakken. Ik heb papieren vormpjes in een muffinvorm gezet en toen het beslag er in ging sloot dat op elkaar aan. Als ik gewone cupcakes maak blijft dat zo. Nu kwamen ze dus los van de muffinvorm.
Met slagroom er op (het moet een slagroomtaart worden) smaakte het trouwens wel lekker
Heb ik ze misschien te lang in de oven laten staan? (25 minuten) of zou m'n oven toch te heet zijn? (Ik heb een oventhermometer gevraag aan Sinterklaas maar dat duurt dus nog even en dan is de taart ook net op als het goed is De bovenkant was ook behoorlijk donker, maar het smaakte niet verbrand of zo, dus dat zou ook door de kruiden kunnen komen?
Ik heb trouwens al eens wat voorbij zien komen over tremperen, maar hoe doe je dat precies? Ik ben altijd bang dat het dan een kleffe bedoening wordt, daarom durf ik het tot nu toe niet aan.
Wie weet raad?
Groetjes,
Mirjam