1

Onderwerp: kleur bruin?

LET OP: heeeeeeeeel oud topic!

Ik wil binnenkort een kasteeltaart voor een jongen maken. Wie weet hoe je fondant of marsepein mooi bruin kunt kleuren. Kan dit alleen met bruine kleurstof of misschien ook met een beetje cacao of vloeibare chocola o.i.d? Of blijft de structuur dan niet goed meer? Wie heeft een goede tip.

2

Re: kleur bruin?

Hoi Ingrid,

Ik gebruik altijd cacao om marsepein of fondant bruin te kleuren. Is toch een stuk goedkoper. Ik gebruik wel echte cacao en geen nesquick. Dat heb ik ook wel eens gebruikt toen m'n cacao op was, maar daar kan je niet donkerbruin mee kleuren.

Groetjes, Ottolien

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Hoi Ingrid, ik had eerst dit berichtje gezien en verplaatst en daarna zag ik pas dat je een nieuw berichtje had geplaatst. Omdat op deze al een antwoord stond, heb ik die andere maar verwijderd!

Cacao om fondant te kleuren heb ik nog nooit geprobeerd, zelf gebruik ik kleurstof, maar het is natuurlijk wel een handig en goedkoop idee! Vloeibare chocola zou ik niet doen, want daarmee wordt toch je fondant of marsepein te plakkerig.

Groetjes,
Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hoi Ingrid,

Ik heb ook wel met cacao gekleurd, inderdaad ook met echte. Ik vind wel dat er best wat door moet om tot donkerbruin te kleuren en áls je fondant daardoor wat droog wordt, kun je dat oplossen door er ofwel iets eiwit ofwel een klein beetje water aan toe te voegen. Eiwit is beter, maar met water lukt het ook wel. De fondant kan wel sneller brokkelig worden als je het nadien nog wil bewaren.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Bedankt voor de reacties. ik ga het proberen met de cacao, die had ik toch al in huis, dus dat is ook nog makkelijk. Als 'ie klaar is zal ik proberen een foto te plaatsen.

Groetjes Ingrid

Ik heb gisteren dark brown gekocht van sugarflair om mijn marsepein donkerbruin te kleuren maar het is beige.... :s  nou zei die vrouw van de winkel je moet het een nacht laten liggen nou het is nog steeds beige moet je er soms een half potje in doen? Wie heeft er ervaring hiermee?

7

Als je een topic uit 2005 hebt gevonden, mag je best een nieuw topic aanmaken hoor :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

oh ok dat wist ik niet sorry!