1

Onderwerp: strepen in marsepijn

Hoi hoi
Ik heb een vraagje, ik zie altijd van die mooie taarten die bekleed zijn met marsepijn  bv rood en dan lopen er strepen door met een andere kleur ik vind dat zo mooi maar zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen, want als ik er die strepen op moet doen dan is er toch een verdikking en als ik de foto zie is het glad weet iemand hoe dit gedaan word ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel thanks jua

2

Re: strepen in marsepijn

Hoi Jua,
ik denk dat je marmer effect bedoelt. Ik heb het zelf eens als volgt gedaan: je neemt fondant of marsepein in de basis kleur die je aan de laag wilt geven.Maak daar een dikke plak van die je in drieën kan vouwen. Dan prik je met een cocktailprikker op verschillende plaatsen wat kleurstof waarmee je wil marmerener er in.vervolgens de plak dus in drieën vouwen. Weer uitrollen tot ongeveer de zelfde dikte en evt weer een keer vouwen. Kijk of  het effect al naar je zin is en anders nog een keer herhalen.
Ik heb het zelf gebruikt voor een gemarmerde "grafsteen"taart. :D
groetjes ria

http://deleukstetaarten.citywebz.com/ingezonden/rip_ah.jpg

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: strepen in marsepijn

hoi bedankt voor je reactie  het is niet wat ik bedoel maar ik vind dit wel een leuk effect ik ga het zeker uitproberen ik weet niet hoe ik een foto erbij  moet zetten wat ik heb een vb ik zal het nog een keer proberen uiteleggen je bekleed je ronde taart met marsepijn maar dan met piano effect zal ik maar zeggen ik hoop dat er iemand is die het begrijpt

4

Re: strepen in marsepijn

Als je kijkt op de website van Sassiescake en dan bij bruiloft daar staat een gestapelde taart waarvan 1 met strepen...bedoel je dat ?
Die strepen liggen er duidelijk bovenop in dit geval.

Gr Nicole

5

Re: strepen in marsepijn

Hoi Ria,

Ik ga volgende maand voor mijn dochter een hartjestaart maken. Ik wilde eerst het hart zelf met wit doen en dan roze en paarse bloemen er op, maar dit marmereffect vind ik toch ook wel heel mooi! Ik denk toch dat ik dat maar ga proberen :)
Hoeveel van die kleurprikjes doe je er dan in? Ik kan me voorstellen dat het niet te veel moet zijn en kan je makkelijk bijprikken als het te weinig is?

En Jua, voor strepen....... Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zou denk ik dunne rolletjes naast elkaar leggen en dan samen uitrollen........ Maar ik denk eigenlijk niet dat het dan echt strak wordt.......... Of misschien rechte stroken maken en dan zo strak mogelijk tegen elkaar aanleggen? Ik heb wel eens met icing een vlagtaart gemaakt. Maar dat waren vrij brede banen. Als je een beetje vaste hand hebt kan je daar ook mooie strepen mee spuiten lijkt me.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Re: strepen in marsepijn

Hoi Jua,

Het effect krijg je als volgt: je kleurt eerst je marspein of fondant. Vervolgens rol je plakken een beetje uit. Als je de maat goed vindt dan leg de de plakken naast elkaar, goed tegen elkaar aan. Vervolgens rol ik er een paar keer met de rolstok overheen en dan rol je ze in elkaar. Let goed op dat alles tegen elkaar aan blijft liggen anders vallen er gaten in. Probeer het anders eerst op kleinere schaal uit.

Veel succes

Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

7

Re: strepen in marsepijn

Hoi Mirjam,
Ik heb voor deze taart 3 kleuren gebruikt. Een dikke langwerpige plak fondant genomen daar om en om de kleurstof in geprikt. Dus wat kleurstof op je prikker en dan met een paar prikjes naast elkaar tot je prikker schoon is. Daarnaast het zelfde doen met de volgende kleuren . Het kleuren rijtje 1 keer herhalen en de plak gaan vouwen. Ik hoop dat het bij jouw ook een leuk effect zal geven. :)
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

8

Re: strepen in marsepijn

bedankt voor jullie tips ik ga het proberen ik ga namelijk de verjaardags taart maken voor mijn dochtertje die 4 wordten bedankt groetjes jua