1

Onderwerp: kleurstoffen...

Hoi allemaal!

Ik wil voor het eerst een net zo prachtige taart maken voor mijn zoontje die 2 wordt als hier getoond worden. Ben heel erg benieuwd of dat gaat lukken!

Ik was op zoek naar kleurstoffen en wilde even melden hier dat ze bij Albert Heyn g

2 Laatst bewerkt door Car (19-10-2005 13:19)

Re: kleurstoffen...

Ja, hier zit inderdaad vaak een smaakje aan. En wat voor een, poeh, wat een luchten kwamen me tegemoet. Persoonlijk vond ik de kleurstof ook helemaal niet goed kleuren. Ik ben voor mijn eerste taart nog snel naar de bakker gegaan, daar hebben ze wat kleurstof voor me in een potje gedaan. Die kleurde enorm goed, maar het allerfijnste vind ik nog de kleurpasta, die je ook hier in de webshop kunt kopen. Mooie intense kleuren en niet zo'n geklieder met vloeibaar spul.
Groetjes, Car

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

3

Re: kleurstoffen...

Hoi Minke,

Ik heb bij een Toko in Dordrecht kleurpoeder gekocht en hier zit geen smaakje aan hoor, het kleurt echt heel snel, mooie felle kleuren.

Groetjes Esther

4

Re: kleurstoffen...

Hmmm, ik heb nu dus vloeibare kleurstof... Weet iemand hoe ik dat moet mengen dan?
Er zit idd geen smaakje aan. Ik had de meneer van de toko verkeerd begrepen. Er stonden namelijk ook smaakstoffen bij in het rekje bij de kleurstoffen.
Ik heb nog steeds niet gewerkt aan de taart. (hoezo faalangstig..?)
Morgen ga ik echt beginnen!
Dan horen jullie meer...

Groetjes, Minke

5

Re: kleurstoffen...

Hoi

Het klinkt misschien een beetje raar maar ik gebruikte altijd eierverf tabletjes om te kleuren, vroeger alleen voor glazuur of slagroom maar ik heb dit ook al eens op marsepijn geprobeerd. Een stukje van de tablet verpulveren en een klein beetje water erbij. Het werkt eigenlijk niet echt ideaal maar is rond de pasen ruim verkrijgbaar (zal ik deze tip over en half jaartje nog een posten?). misschien heeft iemand nog wel wat liggen.

groetjes Lisette

6

Re: kleurstoffen...

Hoi Lisette,

Goh, ik wist eigenlijk niet dat dat ook eetbare kleurstof was! Ik dacht altijd meer dat het een soort van waterverf tabletjes waren, maar als het echt eetbaar is, is het zeker een idee. Kleurt het ook mooi fel, of worden het er meer pasteltinten mee?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat